یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تجلیل از مقام علامه  شیخ زکزاکی در حرم حضرت معصومه(س)

حوزه/ مراسم تجلیل از مقام شهدای نیجریه و گرامیداشت مقام شیخ زکزاکی، رهبر شیعیان این کشور، با حضور تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) در حرم مطهر برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی در مراسم  تجلیل از مقام شهدای نیجریه و گرامیداشت مقام شیخ زکزاکی، رهبر شیعیان این کشور در قم، با اشاره به ایستادگی و مقاومت شیخ زکزاکی در مقابل دشمنان گفت: امیدواریم بتوانیم همچون شیخ زکزاکی در مسیر الهی ثابت قدم بمانیم و تبلیغ دین اسلام را داشته باشیم و در مسیر تبلیغ دین خدا از ملامت گران و دشمنان نهراسیم.
امام جمعه قم افزود: نبی گرامی اسلام با اخلاق خوش خود و رفتار حسنه توانستند عده ای از مردم جاهلی که از نظر فرهنگ و تمدن بسیار پایین بودند را متعالی کند و رشد بدهد.
تولیت آستان مقدس اضافه کرد: مردمی که در عربستان و حجاز حضور داشتند یک مردم به هم ریخته، جامعه ای قبیله ای که همواره با یکدیگر در خصومت بودند ودر جنگ و ستیز روزگار سپری می کردند و راهشان راه باطل بود و کعبه ای که محل عبادت بود تبدیل به بت خانه شده بود و با این اوصاف پیامبر اسلام در میان آن ها مبعوث شد و آن ها را به راه راست فراخواند و از مردم جاهلی انسان هایی ساخت که در دنیا نمونه شدند.
وی خاطر نشان کرد: وقتی پیامبر(صلی الله علیه و آله و سلم) مبعوث شدند تعداد کمی از مردم حجاز سواد داشتند لذا نبی گرامی اسلام با علم خودشان در آن مردم نفوذ نکردند بلکه با اخلاق خوش و رفتار حسنه توانستند مردم حجاز را متحول کنند.
حجت الاسلام والمسلمین سعیدی در ادامه اظهار داشت: اخلاق نقش بسیار مهمی در تبلیغ و ترویج دین اسلام دارد، در حالی که گاهی مواقع درگوشه و کنار گفته می شود که دین اسلام با شمشیر و پول توانست پیشرفت کند اما اخلاق و منطق نبی گرامی دین اسلام بود که توانست این دین را جلو ببرد.
تولیت آستان مقدس درادامه با اشاره به رفتار و اخلاق حسنه شیخ زکزاکی گفت: یکی از تربیت شدگان مکتب اهل بیت(ع) همین شیخ زکراکی است که مدتی به قم آمد و در جامعه المصطفی(ص) در محضر علما درس خواند و زمانی که علوم دینی را فراگرفت، به نیجریه بازگشت و توانست انسان ها با ابزار اخلاق و منطق بر صراط اهل بیت(ع) هدایت نماید.
وی خاطر نشان کرد: دشمنان به وسیله زور و اسلحه و تهدید با او مقابله کردند اما شیخ زکراکی در نیجریه نه با اسلحه و نه با زور، بلکه با اخلاق توانست تبلیغ کند و دشمنان هم از همین مساله ناراحت و عصبانی بودند.
امام جمعه قم افزود: اخلاق و منطق به معنای این نیست که مسلمانان قدرت ندارند و نمی توانند مقابله نظامی کنند، بلکه قدم اول رفتار کردن با قول نرم و اخلاق است و در مراحلی که دشمن بخواهد سوء استفاده کند گزینه های دیگری پیش روی است.
حجت الاسلام والمسلمین سعیدی اظهار داشت: الان در کشورهای همسایه مثل سوریه و عراق، دشمنانی هستند که هیچ چیز نمی فهمند و در حال جنایت و کشتار هستند، لذا رفتار و قول نرم در مقابل این ها فایده ای ندارد و باید با آن ها با برخورد نظامی شود.
وی در پایان گفت: همانطور که نبی گرامی اسلام اخلاق حسنه داشت، قاطعیت هم داشت و با سازش و مذاکره دست از اهداف مقدس خود بر نمی داشت و درسی که می توان از سیره آن حضرت گرفت این است که در مرحله اول باید با قول نرم و اخلاق حسنه رفتار کرد اما در مقابل باطل با قدرت ایستادگی کرد.

انتهای پیام// ۱۵/ ۳۱۳

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha