یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
دکتر مرادعلی فولادوند-رئیس دانشکده پیراپزشکی بوشهر

حوزه / فولادوند با بیان اینکه حضور روحانی در دانشگاه نباید صرفاً منحصر به ماه های محرم و صفر باشد، گفت: روحانیون باید در سایر ایام سال حضور ملموسی در دانشگاه ها داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از بوشهر، دکتر مراد علی فولادوند، امروز در هم اندیشی اساتید حوزه و دانشگاه با موضوع " نقش حوزه و دانشگاه در تعالی فرهنگ جامعه "، در مدیریت حوزه علمیه استان بوشهردر این نشست اظهار داشت: برای اینکه یک جامعه به رستگار برسد باید یک نوع تعاملی بین اقشار آن وجود داشته باشد تا این امر محقق شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با بیان اینکه در مقاطع مختلف تاریخ اثرگذاری هم افزایی حوزه و دانشگاه مشاهده شده است گفت: در مشروطه و نیز پیروزی انقلاب اسلامی نشان می دهد که وقتی حوزه و دانشگاه دستشان در دست هم باشد می تواند باعث تعالی جامعه شود و زمانیکه این وحدت و تعامل برقرار نباشد نفوذ دشمن در درون کشور به راحتی امکان پذیر خواهد بود.

وی با بیان اینکه وحدت حوزه و دانشگاه در سال های گذشته به مراتب نسبت به قبل بیشتر شده است، تصریح کرد: حضور گروه معارف در دانشگاه ها و نیز راه اندازی دفاتر نهاد رهبری در دانشگاه ها نمونه ای از وحدت است و خدمات بسیاری را هم داشته است، اما کافی نیست.

فولادوند با بیان اینکه پیچیدگی مسائل فرهنگی و اجتماعی در جامعه زیاد است گفت: این پیچیدگی با خرد جمعی و تفکر نخبگان حل خواهد شد و حتی می توان در این راستا راه حل های منطقه ای و محلی را برای برطرف کردن مشکلات پیشنهاد داد.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با بیان اینکه حضور روحانی در دانشگاه نباید صرفاً منحصر به ماه های محرم و صفر باشد اظهار داشت: روحانی باید در سایر ایام سال حضور ملموسی در دانشگاه ها داشته باشد.

رئیس دانشکده پیراپزشکی بوشهر بر لزوم توجه به سبک زندگی ایرانی اسلامی و پرهیز از تجمل گرایی و اسرافی گری و مصرف گرایی تاکید کرد و خاطرنشان ساخت: تغذیه ناسالم، حسادت و چشم و هم چشمی، دست اندازی به بیت المال و حقوق های نجومی بخشی از ناهنجاری های جامعه است.

نقش حوزه و دانشگاه در تعالی جامعه

حجت الاسلام والمسلمین رضا خدری نیز در این هم اندیشی با گرامیداشت شهادت آیت الله مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه گفت: قطعا هم حوزه و هم دانشگاه در تعالی جامعه نقش دارند، اما نکته مهم این است که چگونه می توان این نقش را به صورت پررنگ تر و اثرگذارتر برای جامعه دید.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر با بیان اینکه در تعالی فرهنگ جامعه، حوزه و دانشگاه دارای ضعف هایی هستند، ابراز داشت: همه ما از یک جامعه ای خوب و مطلوب آگاهی داریم و می طلبد که با نگاه کارشناسانه آسیب ها و نقاط ضعف را شناسایی کرد و در جهت برطرف کردن آن اقدام شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha