جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
وحدت

حوزه/ استاد حوزه با بیان اینکه مسئله وحدت مهمترین مسئله جهان اسلام است، گفت: امروز وظیفه ما این است که دین را از شر مسلمان نماهای خودسر نجات دهیم و در برابر فتنه ها مقاومت کنیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، حجت الاسلام سیدحسن سجادی، شامگاه دوشنبه در مسجد حنفیه اهل سنت بجنورد با تبریک اعیاد گذشته از جمله میلاد پیامبر اکرم (ص) خاتم رسالت و شفیع امت، اظهار داشت: مهمترین مسئله ای که در شرایط کنونی برای جهان اسلام دارای اهمیت ویژه بوده، مسئله وحدت است.

این استاد حوزه با بیان اینکه دست، قلم و بیان عالمی که بخواهد علیه شیعه و سنی حرفی بزند یا کاری انجام دهد باید بشکند، گفت: باید همه طعم شیرین وحدت را بچشیم، زیرا اگر یهودی یا مسیحی ظهور کند، دیگر نه شیعه و نه سنی وجود دارد.

وی با مطرح کردن این سئوال که آیا اطاعت از خداوند متعال و رسول او مربوط به زمان خاصی بوده و وظیفه ما در قبال فتنه هایی که در عصر کنونی جهان اسلام را هدف قرار داده چیست؟، گفت: اطاعت از پیامبر اسلام (ص) مربوط به زمان خاصی نمی شود، بلکه در تمام زمان ها مخصوصا در عصر کنونی که دشمنان همواره درصدد سست کردن پایه های اسلام و خدشه دار کردن این دین آسمانی هستند، ضروری و مهم است.

حجت الاسلام سجادی با اشاره به اینکه "اطیعوا الله و اطیعوا الرّسول" 18مرتبه در آیات قرآن کریم تکرار شده است، افزود: به طور کلی در این آیه به پنج نکته مهم پرداخته شده که اولا کسانی که می گویند مطیع خدا و رسول اوهستند، ولی در عمل از او اطاعت نمی کنند کافر هستند و در آیه "يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا أَطيعُوا اللَّهَ وَ أَطيعُوا الرَّسُولَ وَ لا تُبْطِلُوا أَعْمالَکُمْ" می فرماید: سرپیچی از خدا و رسول او موجب بطلان عمل و کفر می شود.

وی با بیان اینکه انسان ها نباید به خاطر اموال، سرزمین و مکان همدیگر را بکشند، اظهار داشت: زیرا اموال و سرزمین آنها از آن خداوند متعال است و در محل دعوا ها و نزاع ها خود را تابع خداوند متعال و رسول او قرار دهید و مبادا به سلیقه خود عمل و حکم کنید.

حجت الاسلام سجادی با اشاره به اینکه فتنه از زمان بعد از پیامبر(ص) به وجود آمده و تا زمان ظهور نیز ادامه دارد، افزود: فلسفه مسلمانی، دفاع از فتنه نیست، بلکه خاموش کردن فتنه است.

این استاد حوزه با اشاره به فتنه هایی که امروز در عراق، سوریه، پاکستان، افغانستان، لیبی و ... وجود دارد، گفت: امروز وظیفه ما این است که دین را از شر مسلمان نماهای خودسر نجات دهیم و در برابر فتنه ها مقاومت کنیم.

انتهای پیام 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha