جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
هم اندیشی

حوزه/ همایش هم اندیشی وحدت حوزه و دانشگاه با حضور اعضای شورای عالی، اساتید و مسئولان حوزه علمیه خراسان و رؤسای و اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های مشهد، در دانشگاه علوم اسلامی رضوی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، همایش هم اندیشی «وحدت حوزه و دانشگاه» با حضور حجت الاسلام و المسلمین محمد باقر فرزانه، رئیس دانشگاه علوم اسلامی رضوی، محمد کافی؛ رئیس دانشگاه فردوسی، عباس شیخ‌الاسلامی؛ رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد، محسن تفقدی؛ معاون پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد و جمعی از چهره‌های شاخص حوزه و دانشگاه در سالن همایش‌های دانشگاه علوم اسلامی رضوی برگزار شد. در این همایش جامعه دانشگاهی و حوزوی مشهد مقدس درباره ضرورت‌ها، آسیب‌ها و راهکارهای ایجاد وحدت در میان حوزویان و دانشگاهیان بحث و گفت‌ وگو کردند.

مسئول اداره سیاسی معاونت فرهنگی و تبلیغی حوزه علمیه خراسان در این همایش وحدت حوزه و دانشگاه را یکی از جدی‌ترین مطالبات انقلاب اسلامی، امام راحل(ره) و رهبری معظم انقلاب معرفی کرد و با اشاره به بیانات رهبری در این رابطه، گفت: بر اساس دیدگاه رهبری عظیم­شان انقلاب، وحدت حوزه و دانشگاه یعنی وحدت در هدف و هدف این است که همه به سمت ایجاد یک جامعه اسلامی پیشرفته، مستقل، پیشاهنگ و الگو حرکت کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی نسقچی خیر آبادی، شرایط و ظرفیت مشهد مقدس را به خاطر وجود مضجع شریف عالم آل محمد(علیه‌السلام) و برخورداری از حوزه علمیه کهن و دانشگاه‌های برجسته، بسیار مساعد برای وحدت حوزه و دانشگاه دانست و ابراز کرد: وحدت حوزه و دانشگاه باید در راستای بهبود شرایط امت و جامعه اسلامی باشد و اهداف عالی اسلام و انقلاب باید در این مراودات مدنظر قرار بگیرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha