شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
 آیت ‎الله اراکی

حوزه/ دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب گفت: در دین ما محبت محمد و آل محمد وحدت آفرین است و تنها عامل وحدت امت اسلام همین محبت پیامبر و اهل بیت(ع) است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»،  آیت الله محسن اراکی شامگاه پنج شنبه در جشنواره ملی شعر رسول مهربانی در سالن اجتماعات موسسه اسراء اظهار داشت: اولین اثری که در محبت وجود دارد،  صیقل دادن قلوب و پاک کردن جان ها از هر گناه و آلودگی است.

وی افزود: اگر این مودت تحقق یابد، بدون تردید این تطهیر و پاکی همگانی می شود و جامعه بشری دوباره متولد شده و پاک به وجود می آیند و مبنا و منشأ آن بدون شک محبت رسول الله و اهل بیت است و برای این پاکی راهی جز محبت پیامبر و خاندان او نیست.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب ادامه داد: نورانیت، معرفت زایی و دستگیری و راهنمایی از انسان از آثار داشتن این محبت است.

آیت الله اراکی بیان داشت: زمانی که وحی بر پیامبر نازل شد نورانیتی همراه با ایشان به وجود آمد و درخشندگی در دل و پرده برداری از حقایق جهان هستی را به وجود آورد. این نور عجیب همان اهل بیت (ع) بودند.

وی ادامه داد: در بسیاری از آیات قرآن از نورالسماوات فی الارض و بیوت اذن الله» مکرر ذکر شده است و جزء بی نظیرترین آیات قرآن کریم می باشد. این فی بیوت اذن الله نوری است که در بیوت خاندان عصمت و طهارت، حضرت علی (ع) و فاطمه (س) وجود دارد و خاستگاه این نور الهی در خانه آنهاست که اساس طهارت و پاکی آل الله است.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب با اشاره به آیاتی از سوره اعراف اشاره کرد: در آیات متعدد قرآن کریم وجود این نور که مایه ی پاکی و زلالی اهل بیت می باشد مطرح شده است و چه دریاهای معرفتی که از ایشان صادر می گردد.

آیت الله اراکی ادامه داد: محققان و پژوهشگران باید با مراجعه به آیات و روایات آن نوری را که با رسول الله نازل شد مورد تدبیر و تحقیق و پژوهش قرار دهند چراکه این نور همان نور اهل بیت و امامت است.

وی با بیان اینکه عرفان اباذری و سلمان از کجا برخاسته شده است، افزود: بدون تردید جایگاه و مقامی که شخصیت هایی همچون اباذر و سلمان فارسی به آن دست پیدا کردند آنگونه نبوده که پای منبر نشسته و مطالب را یادداشت کنند، چراکه وقتی کلامی را از پیامبر می شنیدند سعی می کردند از سرچشمه عشق که خداوند آفریده است آن را تکمیل کنند و به این مقامات و درجات عالی و معرفت زا و معرفت آفرین دست یابند.

استاد حوزه علمیه یکی دیگر از آثار محبت پیامبر و اهل بیت(ع) را دستگیری از جامعه بشری عنوان کرد و افزود: افزون بر راهنمایی معرفتی که در ارتباط با پیامبر و اهل بیت در قلب انسان جای می گیرد شناخت حق و باطل در انسان پدیدار می شود و انسان به ابواب معرفتی و توفیقات متعددی در عمل پیدا می کند.

آیت الله اراکی اظهار داشت: کسانی هستند که آتش عشق محمد و آل محمد(ص) در دلشان وجود دارد؛ اما هیچ عمل و توفیقی در این مسیر پیدا نمی کنند.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب با بیان اینکه شفاعت در همین دوستی و محبت قلبی پیامبر(ص) و خاندان مطهر ایشان می باشد، تصریح کرد: اگر شیعه حق باشد، بدون شک شفاعت همین جا تفسیر می شود و اساس وحدت در جهان اسلام در همین نقطه شکل می گیرد؛ جامعه ای که وحدت آفرین باشد و به عنوان یک جامعه ایمانی قلمداد گردد، دارای یک درد، یک همدرد و یک درمان است.

وی خطاب به شعرا گفت: اینکه توفیق سرودن اشعار حول محور وحدت و حضرت رسول(ص) به شما داده شده است، خواست و عنایت ویژه حضرت حق می باشد؛ چراکه شما جان کلام را در میان امت اسلام با بهترین شیوه تبلیغ و ترویج می کنید و عشق و نفرت و برائت از بدی ها و پلیدی ها را به ارمغان می آورید.

انتهای پیام   313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha