یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
آیت الله فاضل لنکرانی در دیدار نورالدین از رهبران  شیعیان چین

حوزه/ رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) گفت: باید مذاهب اسلامی خطر مشترک را درک و به مردم و مسلمانان در رابطه با نفوذ وهابیت تذکرو اطلاع رسانی کنند.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، آیت الله فاضل لنکرانی در دیدار نورالدین از رهبران شیعیان چین با بیان اینکه حب اهل بیت (ع) نجات دهنده انسان در دنیا و آخرت است بر مقابله به گروهای مخالف مذهب شیعه مانند وهابیت تاکید کرد.

وی با تاکید بر اینکه باید مسلمانان و رهبران شیعه در چین  تلاش  کنند تا جلوی نفوذ وهابیت را  بگیرند، افزود: هدف از تاسیس این فرقه مقابله و مخالفت با اساس اسلام است.  

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) افزود: باید مذاهب اسلامی، خطر مشترک را درک  و به مردم و مسلمانان در رابطه با نفوذ وهابیت تذکر و اطلاع رسانی کنند.

 عضو جامعه مدرسین حوزه عنوان کرد: در زمان بسیار حساسی به لحاظ هجوم ادیان ساخته شده قرار داریم و باید برای مقابله، اطلاع دقیق و وسیعی از اسلام داشته باشیم و نباید به اطلاعات گذشته اکتفاء کنیم.

آیت الله فاضل لنکرانی ابراز داشت: یکی از راه های آگاهی دادن، جذب طلبه، ترویج دین و حفظ عاشورا و اقامه این موضوع مهم است. لازم است برای برپایی عاشورا از سخنرانان فرهیخته استفاده کرد تا مردم بهتر امام حسین(ع) واهداف قیام  را درک و بشناسند.

وی با بیان اینکه انسان نباید سوالات دینی و شرعی را از هر کسی بپرسد، در پاسخ به  سئوالی درباره عصمت امامان(ع) افزود: از هزار سال امامان معصوم اند و مهمترین دلیل برای  عصمت این است کلامی نگفته اند که مخالف با دین باشد و از آیات قرآنی استفاده می شود، اهل بیت(ع) معصوم هستند.

آیت الله فاضل لنکرانی، بالاترین خدمت را نشر مبانی اهل بیت(ع) دانست و عنوان کرد: باید سعی کرد کتاب های دینی را به زبان چینی ترجمه کرد و در اختیار جوانان آنجا قرار داد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha