جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
مهاجریان مقدم - طبس

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین مهاجریان مقدم تصریح کرد: مهمترین رسالت حوزه‏ های علمیه انقلابی ، پرورش شخصیت های اسلام شناس و طلاب در تراز انقلاب اسلامی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم مهاجریان مقدم امام جمعه طبس در گفت و گو با خبرنگار  «حوزه» در بیرجند، اظهار داشت: حوزه انقلابی، حوزه ‏ای است که طلاب آن براساس تفکر اسلام ناب، اسلام حکومتی و استکبارستیزی تربیت شوند.

وی با تأکید بر اینکه در عصر حاظر حوزه باید براساس تفکر امام(ره) و ارشادات مقام معظم رهبری باشد، بیان داشت: در حوزههای علمیه افراد اسلام شناس و مبلغ انقلابی تربیت میشوند.

امام جمعه طبس با بیان اینکه طلابی که در حوزه ‏های علمیه تربیت میشوند، وارثان انبیاء هستند، افزود: مردم از زمان‏ های قدیم به روحانیت و علمای دینی اعتماد داشته و دارند، لذا مهمترین رسالت حوزه‏ های علمیه پرورش طلاب تراز انقلاب اسلامی است.

حجت الاسلام والمسلمین مهاجریان مقدم اعلام کرد: همان طور که پیامبران در مقابل ظلم و ظالم ایستادگی می‏ کردند و در تلاش بودند که حکومت و حاکمیت الهی و اسلامی را تشکیل دهند، حوزه‏ های علمیه نیز باید در راستای این هدف گام بردارند و با کسانی که در مقابل احکام الهی می‏ ایستند برخورد کرده و آنها را مورد مجازات و تنبیه قرار دهند.

وی به پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و اضافه کرد: تفکر اسلام ناب و اسلام حکومتی زمینه ساز انقلاب اسلامی شد، چرا که امام خمینی(ه) بر همین اساس و استفاده از آیات قرآن و سیره پیامبر(ص) و ائمه اطهار(ع) این انقلاب را آغاز کردند و آن را به پیروزی رساندند.

امام جمعه طبس با تأکید بر اینکه پیروزی انقلاب اسلامی سبب به خطر افتادن منافع آمریکا در دنیا شد، ادامه داد: آمریکایی ‏ها قبل از پیروزی انقلاب اسلامی کشور ایران را از آن خود و خلوتگاه خود میدانستند و برای مردم کشور ارزشی قائل نبودند و تنها به فکر منافع خود بودند.

حجت الاسلام والمسلمین مهاجریان مقدم اعلام کرد: دشمنان به ویژه آمریکاییها در طول مدتی که انقلاب اسلامی به پیروزی رسید در تلاش هستند تفکر اسلام ناب را از روحانیت و حوزههای علمیه بگیرند لذا اگر آنها به هدف خود برسند مقابله با آمریکا و استکبارستیزی از بین می ‏رود.

وی با اشاره به اینکه زمانی که حوزهها از میان بروند مردم نیز انقلابی نخواهند بود، تصریح کرد: به همین دلیل است که مقام معظم رهبری در چند سال اخیر بر مقوله انقلابی ماندن حوزه‏ ها تأکید میکنند.

امام جمعه طبس، معیارهای طلبه انقلابی را آگاهی مسائل شرعی، واجبات و تکالیف الهی، تعبد و تهجد ذکر کرد و ادامه داد: طلاب نباید عمر خود را بیهوده بگذرانند و باید علم آموزی را بر همه امور مقدم بدانند چرا که جامعه نیازمند روحانی و عالم است.

حجت الاسلام والمسلمین مهاجریان مقدم تأکید کرد: در شراط کنونی جامعه اسلامی با توجه به اینکه انقلاب اسلامی جایگاه خود را در سطح منطقه و جهان تثبیت کرده است باید طلابی فاضل، شایسته و آگاه به زمان تربیت کند.

وی با اشاره به اینکه حوزه و طلبه انقلابی باید در مقابل آمریکا و صهیونیست بایستد، تبیین کرد: همچنین یک طلبه انقلابی باید نسبت به جنایاتی که در دنیا اتفاق می‏ افتد حساس باشد و به مردم بصیرت بدهد.

امام جمعه طبس با بیان اینکه حوزه باید جامعه را در مقابل جنایات دشمنان حساس کند، یادآور شد: حوزه انقلابی باید جامعه را انقلابی نگه دارد و آحاد مردم را به پایداری و مقاومت در مقابل دشمنان و توطئه‏ های آنان سوق دهد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha