شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه

حوزه/ عضو شورای عالی حوزه های علمیه گفت: مرحوم میرزای نائینی، فیلسوف و متکلم تمام عیار بود که اندیشه های کلامی ایشان باید مورد توجه گیرد و به عنوان یک الگو برای نسل امروز حوزه مطرح گردد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، آیت الله اعرافی ظهر امروز در دیدار اعضای شورای سیاستگذاری برگزاری کنگره میرزای نائینی اظهارداشت: این که علما و استوانه های علمی و فقهی حوزه های علمیه مورد تکریم و تجلیل قرار بگیرند بسیار ارزشمند است و در اصل آن هیچ جای بحث نیست.

عضو شورای عالی حوزه افزود: برپایی همایش ها، کنگره ها و نشست های بزرگداشت علمای گذشته و استوانه های تاریخ حوزه یکی از اقدامات ارزشمندی است که باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد و بدون تردید دارای آثار و برکات ارزشمندی خواهد بود.

مدیر حوزه های علمیه با اشاره به برگزاری موفق کنگره ملی بزرگداشت حضرت خدیجه(س) اظهارداشت: شناخت ابعاد شخصیتی و اجتماعی حضرت خدیجه(س) آثار و برکاتی به همراه خواهد داشت و این آثار تا سالیان متمادی جاری خواهد بود.

آیت الله اعرافی با بیان اینکه الگوگیری و الگو سازی از ویژگی های برپایی چنین کنگره ها و همایش ها می باشد، گفت: بررسی ابعاد شخصیتی و توجه به سیره علمی و عملی میرزای نائینی به عنوان نقطه عطف در تاریخ حوزه های علمیه و نماد یک تحول در حوزه می باشد که باید با کار علمی و پژوهشی به نسل امروز منتقل گردد.

وی ادامه داد: توجه به فقه و اصول و به طور کلی اندیشه های کلامی این عالم وارسته نقش ارزشمندی را در الگو برداری طلاب جوان ایفا خواهد کرد، به طوری که حوزه فقهی و کلامی ایشان باید برجسته تر شده و ارائه گردد.

مدیر حوزه های علمیه در پایان گفت: نکته ای که باید اعضای شورای سیاستگذاری کنگره مد نظر داشته باشند، آن است که قبل از هر کاری مطالعه دقیق و تشکیل کارگروه های علمی این کنگره را فعال سازید تا با بهترین کیفیت و کمّیت برگزار شود.

انتهای پیام   313/17

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha