جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
تصاویر/ همایش ستارگان محراب «بزرگداشت آیت الله اسدالله ربانی(ره)»

حوزه/ نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در نکوداشت آیت الله ربانی(ره)، ایشان را عاشق خدمت به مردم خواند و با تاکید بر ضرورت هجرت علما و روحانیون، گفت: شهرها از علمای بزرگ خالی شده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، حجت الاسلام والمسلمین سیدعلی قاضی عسکر، شب گذشته در بیست و سومین نشست از سلسله نشست های «ستارگان محراب» ویژه نکوداشت آیت الله اسدالله ربانی(ره)، در مسجد حضرت ابوالفضل(ع)  تهران، با اشاره به جایگاه علم و عالم در اسلام، گفت: حضرت رسول(ص) در روایتی می فرماید «إِنَّ العُلَماءَ وَرَثَةُ الأنبِیاءِ، إِنَّ الأنبِیاءَ لَم یُوَرِّثُوا دِیناراً وَ لا دِرهَماً وَ لکِن وَرَّثُوا العِلمَ / همانا علما وارثان انبیاء هستند؛ از انبیاء درهم و دیناری به ارث برده نمی شود؛ بلکه ارث آنان علم [ایشان] است»، براساس این روایت، علمای متقی و وارسته، وارثان پیامبران و امین خدا روی زمین هستند؛ و نقش هدایتگری دارند.

وی با بیان این که عالم واقعی از نظر دین عالمی است که عملش، گفتارش را تصدیق می کند، اظهار کرد: انبیا و ائمه(ع) خط سیری از مبدأ تا معاد جهت به کمال رسیدن انسان تعیین کرده اند و اگر در این مسیر قرار نگیریم، قطعا در قیامت بازنده خواهیم بود

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در ادامه با بیان این که امروز شهرها از علمای برجسته خالی شده است، ابراز داشت: در گذشته علمای بزرگی در شهرهای مختلف حضور داشتند که وقتی انسان به چهره آنها نگاه می کرد، احساس عبادت به او دست می داد و آیت الله ربانی(ره) از جمله این بزرگان بود.

حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر در ادامه به تبیین ابعاد شخصیتی آیت الله ربانی(ره) پرداخت و گفت: ایشان در محضر بزرگانی همچون کوهستانی، میلانی، میرزا هاشم آملی، گلپایگانی و طباطبایی تلمذ کرد و سال ها در نجف اشرف از محضر حضرات آیات امام خمینی(ره)، شاهرودی، خویی  و دیگر مراجع بهره برد.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، پایه گذاری مسجد حضرت ابوالفضل(ع)، تسلط در خطابه، تالیف کتب، خدمت به مردم، تبلیغ دین در داخل و خارج کشور، حضور در جبهه ها و افتخار ابوشهیدی را از ویژگی ها و خدمات آیت الله ربانی(ره) برشمرد.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت به سابقه 20 ساله خدمت این عالم وارسته در منطقه محروم بندرگز در سنگر امامت جمعه اشاره و اظهارکرد: ایشان عاشق خدمت به مردم بود.

حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر با بیان این که تنها چیزی که ما از این دنیا با خود می بریم، عشق و پیروی از اهل بیت(ع) است، ابراز داشت: انسان مومن زمانی که از دنیا می رود، حسناتی از خود بر جای می گذارد و به عنوان حسنه جاریه به اعمال او افزوده می شود.

وی تصریح کرد: انجام کارهای عام المنفعه همانند ساخت مسجد، فراگیری دانش و توسعه آن، فرزندان صالح، نشر دین، دستگیری از افراد نیازمند و بی بضاعت، و ...، از مصادیق صدقه جاریه است که در زندگی مرحوم آیت الله ربانی(ره) هم نمود داشت.

انتهای پیام

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha