جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام منصور میراحمدی

حوزه/ رئیس پژوهشکده علوم و اندیشه سیاسی وابسته به پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی بر لزوم دفاع از ارزش ها و آرمان های انقلاب اسلامی در فضای مجازی تاکید کرد.

حجت الاسلام و المسلمین منصور میراحمدی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» ضمن تبریک فرارسیدن سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: پس از گذشت حدود چهار دهه از پیروزی انقلاب ما موظف هستیم که همچنان از ارزش ها و آرمان های انقلابی مان که به پایش خون های مطهر بسیاری نثار شده، حراست نماییم.

وی افزود: این مساله از آن جهت حایز اهمیت است که بدانیم هر قدر که به لحاظ فکری و رفتاری از اصل انقلابی بودن فاصله بگیریم به همان نسبت از ماهیت و هدف انقلاب دور شده ایم و لذا تقویت روحیه و تفکر انقلابی برای حفظ و بقای نظام اسلامی به خصوص در بین نسل جدید یک ضرورت و بایسته مهم محسوب می شود.

معاون فرهنگی دانشگاه شهید بهشتی همچنین با اشاره به این که روحیه و تفکر انقلابی می بایست همچون نخ تسبیحی، وصل کننده نسل گذشته و نسل فعلی و نسل های آینده باشد ، خاطرنشان کرد: در حال حاضر که شبکه های اجتماعی و ابزارهای نوین خاصه در بستر فضای مجازی در امر اطلاع رسانی و جهت دهی به افکار عمومی یکه تازی می کنند، این نگرانی وجود دارد که دشمنان انقلاب و نظام اسلامی به تحریف آرمان های انقلابی از طریق همین فضای مجازی دست بزنند که البته متاسفانه این مهم صورت گرفته است.

وی افزود: به خصوص در سال های اخیر ، حجم شبهات علیه انقلاب اسلامی چنان شدت گرفته که با هیچ دوره دیگری نمی توان مقایسه اش کرد و به همین خاطر است که مقام معظم رهبری هوشمندانه و دردمندانه نسبت به خطر تحریف انقلاب از طریق جنگ نرم فرهنگی و رسانه ای هشدار داده و خواستار اهتمام دلسوزان انقلاب برای خنثی کردن این راهبرد و توطئه شوم شده اند.

وی یادآور شد: در واقع آنچه مورد انتظار است این که با احساس تکلیف مسئولیت و روحیه جهادی وارد این معرکه شده و فرصت پاسخگویی به پرسش های نسل جدید را فراهم کنیم تا سوالات و شبهاتی که در ذهن آن ها شکل گرفته ، در فضایی منطقی و علمی پاسخ داده شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha