پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
حجت الاسلام نظری منفرد

حوزه/ دانستن این حقیقت که عمر کم وکوتاه است و باید از این دوران استفاده کرد، عبرت گیری از حوادث و اتفاقات روزگار و عدم اطلاع از فردا ،همه مواردی است که باعث نشاط و شور در جوانی برای فعالیت می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»  حجت الاسلام و المسلمین علی نظری منفرد پیش از ظهر امروز در درس اخلاق دانش آموختگان مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) درقم با بیان اینکه انسان نیاز به پند، نصیحت و موعظه دارد به اهمیت موضوع " ذکر" در روایات اشاره کرد و گفت: ذکر از مسائلی  است که دین و اسلام تاکید فراوانی بر آن دارد.

استاد حوزه  بابیان اینکه یکی از نعمت های که خدا به انسان داده، عمر است  افزود: سعادتمند کسی است که از این نعمت استفاده درست کرده باشد و سرانجام آن  همراه با رضایت خدا باشد. 

وی بابیان اینکه  بخش مهم از عمر در دوران جوانی است، عنوان کرد: اگر انسان  از این دوران بالاترین استفاده را کند، قطعا توانسته گام های مهمی در زندگی خود بردارد.      

حجت الاسلام و المسلمین نظری منفرد از جمله آفت های دوران جوانی و عمر را، تنبلی، سستی و بی ارادگی در انجام فعالیت ها عنوان کرد و رسیدگی و توجه به این آسیب ها را ضروری دانست.                                             

استاد حوزه، شادابی و نشاط را دو خصصیه دوران جوانی برشمرد و ابراز داشت: اگر انسان از مشعل عقل و خرد استفاده کند، قطعا دوران جوانی را به بیراه نخواهد رفت.

وی افزود: قرآن درسوره عصر می فرماید« انسان در زیان است جزء کسانی که دارای خصوصیت ایمان، عمل صالح، وصیت به صبر و حق داشته باشند».            

حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد به عواملی که باعث نشاط در دوران جوانی می شود اشاره کرد و گفت: دانستن این حقیقت که عمر کم وکوتاه است و باید از این دوران استفاده کرد، عبرت گیری از حوادث و اتفاقات روزگار و عدم اطلاع از فردا، همه مواردی است که باعث نشاط و شور در جوانی برای فعالیت می شود.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha