جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
 شام میان ادیانی دانشجویان مسلمان و یهودی در دانشگاه تنسی

حوزه/انجمن‌های دانشجویی مسلمان و یهودی در دانشگاه تنسی روز جمعه میزبان شام میان ادیانی به هدف ارتقاء وحد در زمانه پرتنش امروز جامعه آمریکا هستند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه به نقل از knoxnews، اعضای انجمن‌های دانشجویی اسلامی و یهودی در دانشگاه تنسی واقع در شهر ناکسویل در ایالت تنسی آمریکا روز جمعه میزبان شام میان ادیانی هستند. به گفته مشاور اعضای هیات علمی این دانشگاه، هدف از برگزاری نشست روز جمعه ارتقاء وحدت میان ادیانی در زمانه دشوار کنونی و سرشار از اختلافات سیاسی است.

دو گروه انجمن اسلامی و انجمن هیلل دانشجویان یهودی در دانشگاه تنسی ساعت 6 بعد از ظهر روز جمعه  میزبان این مراسم شام با نام «شام همگانی» خواهند بود.

جورجی کاپلان پروفسور زبان اسپانیایی و مشاور اساتید در این باره گفت: این شام به هر حال برگزار می‌شد ولی پیامی که اکنون قصد داریم به گوش همگان برسانیم بسیار ارزشمند است و در راستای ایجاد فضایی امن و سالم در محوطه دانشگاه برای دانشجویان می‌باشد.

این شام میان ادیانی با حضور دانشجویان مسلمان و یهودی زمانی شکل سیاسی به خودش گرفت که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا فرمان اجرایی ممنوعیت ورود پناهندگان و مسلمانان 7 کشور با اکثریت مسلمان را صادر کرد. از آن زمان تاکنون راهپیمایی‌ها و اعتراضات متعددی از سوی مردم و شخصیت‌ها در سرتاسر آمریکا علیه این فرمان برپا شده و مردم این کشور به اشکال مختلف تلاش داشته‌اند مخالفت‌شان را با اقدامات اخیر نژادپرستانه دولت آمریکا ابراز کنند.

فرمان اجرایی منع ورود مسلمانان به آمریکا موقتا توسط قضات فدرال این کشور متوقف شده است اما گفته می‌شود که کاخ سفید قصد دارد اصلاحاتی در این دستور اجرایی ایجاد کرده و آن را دوباره به اجرا درآورد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha