جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام صالحی خوانساری

حوزه/ رمز یا زهرا(س) مقدس و با برکت ترین و آشنا ترین نام درسالهای دفاع مقدس و در میان بسیجیان بود و رزمندگان اسلام با تکیه بر عنایت معصومین(ع) بر دشمن بعثی حمله و برآنها غلبه می کردند.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین صالحی خوانساری امروز در مراسم  شهادت حضرت زهرا(س) و با حضور  آیت الله العظمی مکارم شیرازی و اقشار مختلف مردم در مدرسه امیر المؤمنین(ع) درقم برگزار شد با بیان اینکه زن مظهرجمال و مرد مظهر جلالیت است گفت: از جمله خصوصیات پیامبر(ص) مودت و محبت به اهل خانه و جامعه بود و از این طریق توانست مردم و جامعه را جذب دین اسلام کند.

سخنران این مراسم بابیان اینکه جامعه اسلامی لازم است از این دو خصوصیت پیامبراسلام(ص) یعنی مودت ومحبت بهره ببرد عنوان کرد: عمده مشکلات جامعه به دلیل دوری ازاین نوع آثار و خصوصیات است.

حجت الاسلام و المسلمین صالحی خوانساری افزود: خدای متعال از آدم تا خاتم(ص)عالم هستی را  لحظه ای رها نکرد، بلکه هدایت را بعد از نبی مکرم اسلام به دست ولیِّ خود یعنی حضرت علی(ع) قرار دارد.

وی عنوان کرد: حضرت علی(ع)،  انسان دوم خلقت، حافظ و ادامه دهنده رسالت است، اگر قلم، علم و شمشیر حضرت نبود بعید بود که رسالت و هدایت ادامه پیدا کند.

سخنران این مراسم گفت: در این عالم هر کسی نمی توانست هم سرِّ با حضرت علی(ع) باشد جزء فاطمه زهرا(س) و این انتخاب و برگزیده خدا و پیامبر(ص) بود و با این انتخاب، اعتراض خیلی از سران  قریش و بزرگان دفع شده است.

 حجت الاسلام و المسلمین صالحی خوانساری گفت: اگر علی (ع) نبود، هم کفوی برای زهرا(س) پیدا نمی شد تا او سید النساء وعلی(ع) ابو الائمه باشد.

 وی عنوان کرد: فاطمه زهرا شخصیتی است که غیر علی(ع) کسی دیگر حق ندارد به عنوان شوهر او برگزیده شود. غیر فاطمه  هم کسی نمی توانست ادامه دهنده رسالت، امامت و نبوت شود.

سخنران این مراسم افزود: رسول الله(س)، ولی الله و صدیقه کبری به ترتیب اول، دوم و سوم خلقت عالم می باشند، به طوری که هر کدام اگر نبودند دیگری هم نبود.

حجت الاسلام والمسلمین صالحی خوانساری در پایان با اشاره به توسل رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس، رمز یا زهرا(س) را مقدس ترین، با برکت ترین و آشناترین نام درسالهای دفاع مقدس دانست و عنوان کرد: رزمندگان اسلام با  تکیه بر عنایات معصومین(ع) بر دشمن بعثی حمله و بر آنها غلبه می کردند.

   

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha