یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام سجاد شریفی

حوزه/ یک کارشناس مذهبی با بیان این که طلاب اهل علم و عمل گفت: ما طلبه ها امام فکری مردم هستیم و از این رو باید در کردار و رفتار خود دقت بسیاری داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمانشاه، حجت الاسلام سجاد شریفی که به استان کرمانشاه سفر کرده است، در سخنانی در جمع طلاب شهرستان سنقر، اظهار داشت: به فرموده امیرالمومنین(ع) کسی می تواند خود را امام بخواند که در مرحله نخست، تربیت معنوی و الهی داشته و به نحو احسن دستورات الهی را اجرایی کند و آنگاه است که آن فرد می تواند خود را امام مردم و پیشوای آنها بداند.

وی خاطرنشان کرد: منظور امام علی(ع) از این حدیث و فرمایش، بسیار عمیق و تأمل برانگیز است؛ لذا باید انسان به مرحله ای از تقوا برسد که بتواند، بسیاری از چیزی هایی را که مردم نمی فهمند، او به خوبی بفمهد و بر خواسته و نیازهای طبیعی پا گذاشته و خود را از قید و بند آنها برهاند.

این کارشناس مذهبی گفت: معنای سخن گهربار امیرالمؤمنین علی(علیه الاسلام) این است که ما طلبه ها امام فکری مردم هستیم و از این رو باید در کردار و رفتار خود دقت بسیاری داشته باشیم؛ لذا اولین کاری که طلبه ها و روحانیون باید انجام دهند، تأدیب، تربیت و تهذیب خودشان است و هم این که همیشه خود را به مسائل دینی پایبند بدانند.

وی افزود: طلبه و روحانی موفق است که بتواند به معنای واقعی هم اهل علم باشد و هم اهل عمل و اصولا اینگونه طلاب و مدرسان دینی همیشه موفق خواهند بود.

حجت الاسلام شریفی در پایان سخنان خود اظهار داشت: برای اینکه بتوانیم مدارج علمی و معنوی را یکی پس از دیگری و به خوبی طی کنیم، باید اهل تلاش و کوشش باشیم و هیچگاه در کسب علم از خود کوتاهی نشان ندهیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha