دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین احمد عابدی-مدیر حوزه علمیه فارس

حوزه/ مدیرحوزه علمیه استان فارس با تأکید بر استفاده معنوی هر چه بیشتر طلاب از فرصت ماه رجب برای استغفار و نزدیکی به خداوند، گفت: بايد از مدخل ولايت حضرت امير(ع) وارد ماه رجب شد، چرا كه حضرت رسول(ص) فرمودند «انا مدينة العلم و علي بابها».

حجت الاسلام و المسلمین احمد عابدی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در شیراز، با تبریک فرارسیدن ماه رجب به همه مسلمانان، اظهار داشت: ماه رجب، ماه ولایت و مختص امیر المومنین(ع) است.

مدیر حوزه علمیه استان فارس افزود: بايد از مدخل ولايت حضرت امير(ع) وارد ماه رجب شد، چرا كه حضرت رسول(ص) فرمودند «انا مدينة العلم و علي بابها».

وی با بیان این که ماه رجب ماه علی بن ابیطالب(ع) و ماه شعبان ماه پیامبر گرامی اسلام(ص) و ماه رمضان ماه خداوند کریم است، گفت: یکی از برکات ویژه ماه رجب، اتصال به عالم ولایت است که با بریدن از وابستگی های دنیا آغاز می شود؛ لذا در این ماه سفارش ویژه به استغفار و درخواست توبه زیاد شده است، به گونه ای که در روایات بیان شده، بندگان روزانه هفتاد بار در روز به درگاه الهی توبه می کنند تا بتوانند به آستانه ولایت راه پیدا کنند .

حجت الاسلام و المسلمین عابدی، با بیان این که یکی از شروط درک ماه شعبان که همان ماه صلوات است، انجام فرایض ماه رجب است، گفت: سفارش شده در فرصت استثنایی ماه رجب برای توبه و استغفار به درگاه الهی و همچنین دعا برای فرج امام زمان(عج) که همواره افضل الاعمال است، کوتاهی نکنیم.

وی با تأکید بر استفاده معنوی هر چه بیشتر طلاب از فرصت ماه رجب برای استغفار و نزدیکی به خداوند، اظهار داشت: طلاب می توانند با بهره گیری معنوی از این ماه عزیز، در راستای رشد و ترقی روحی و معنوی خود تلاش کنند.

مدیر حوزه علمیه استان فارس در پایان سخنان خود با بیان این که یکی دیگر از برکات و نعمات ماه مبارک رجب، انجام مراسم اعتکاف است، گفت: موسم اعتکاف در واقع بهار ماه رجب است؛ همچنین «روزه» نیز برای کسانی که استطاعت آن را داشته باشند، از بهترین اعمال و جان بخش ترین آنهاست، اما برای کسانی که علاقه به روزه گرفتن داشته ولیکن توان آن را ندارند نیز، ان شاءالله همین نیت وحسرت و آرزوی روزه داری برای آنها کافی است و اجر و ثواب دارد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha