دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه

حوزه/ مدیر حوزه های علمیه گفت: صیانت از اخلاق و معنویت طلاب و نیروهای انسانی از اولویت های مدیران و اساتید است و هویت اخلاقی، معنوی و حوزوی باید در جامعه المصطفی هویدا باشد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» آیت الله اعرافی در مراسم معارفه رئیس جدید مؤسسه زبان و فرهنگ‌شناسی جامعه المصطفی، با تقدیر از خدمات تمام دست اندرکاران موسسه زبان و فرهنگ شناسی، رسالت جامعه المصطفی را تحقق آرمان های الهی در صحنه گیتی دانست و ابراز داشت: این عمل تنها از کسانی ساخته است که خود در مسیر رشد تعالی و توجهات معنوی به عنوان شاه کلید حرکت المصطفی، پیشگام هستند و به همین منظور باید از فرصت های خودسازی ماه رجب نهایت بهره را برد.

وی، صیانت از اخلاق و معنویت طلاب و نیروهای انسانی را از اولویت های مدیران و اساتید خواند و تاکید کرد: هویت اخلاقی، معنوی و حوزوی باید در جامعه المصطفی هویدا باشد.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه با اشاره به ظرفیت های بی پایان المصطفی، توجه به چالش ها و مخاطرات پیش روی دست یابی به اهداف بلند المصطفی را ضروری دانست و یادآور شد: موسسه زبان و فرهنگ شناسی دارای اهداف متنوعی است که برخی از آن ها تحقق یافته است و برای دست یافتن به برخی دیگر نیز باید تلاش مضاعفی صورت گیرد.

آیت الله اعرافی، رشته های زبان و فرهنگ را مهم دانست و ابراز داشت: آشنایی با فرهنگ های جهان در کنار یادگیری زبان ها در متن توجه رشته های موسسه باید باشد و نباید تحت شعاع قرار گیرد. رشته مطالعات اسلامی تجربه دیگری است که موسسه توفیقات خوبی در آن داشته است.

وی، آموزش های زبانی و ایجاد زمینه ارائه همه رشته های المصطفی به سایر زبان ها را از دیگر محورهای پیش بینی شده در نظام آموزشی موسسه برشمرد و ابراز داشت: تولید فکری از ضروریاتی است که نیاز به توجه و کار بیشتری درباره آن احساس می شود.

آیت الله اعرافی، تربیت مدیر، مدرس، مربی، مترجم، مبلغ و... در سطح بین الملل را خروجی های موسسه زبان و فرهنگ شناسی دانست و در پایان توصیه هایی خطاب به مسئولان این موسسه ارائه نمود.

آموزش 12 زبان در موسسه زبان و فرهنگ شناسی

حجت الاسلام والمسلمین حسینی کاویانی نیز در ابتدای این مراسم، ضمن ارائه گزارشی از فعالیت ها و دستاوردهای موسسه زبان و فرهنگ شناسی طی مدت حضور خود، از زحمات همه کارکنان این موسسه تقدیر به عمل آورد.

وی، هدف اصلی موسسه را تربیت مدیران فرهنگی برای کشورهای مختلف جهان دانست و خاطرنشان کرد: با توجه به این رسالت، وظیفه خود می دانستیم با وجود تمام مشکلات و تنگناهای موجود، در مسیر دستیابی به اهداف موسسه قدم برداریم.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی، در ادامه برخی مشکلات و چالش های موجود در مسیر این موسسه را برشمرد و درباره اقدامات صورت گرفته برای حل و رفع این مشکلات توضیحاتی ارائه نمود.

وی با اشاره به آموزش 12 زبان در موسسه زبان و فرهنگ شناسی، اظهار داشت: راه اندازی دوره دکتری در رشته مطالعات اسلامی و آموزش زبان و ادبیات فارسی از مهم ترین نیازهای این موسسه به شمار می آید.

حجت الاسلام والمسلمین عرب خراسانی نیز در این مراسم از خدمات و تلاش های حجت الاسلام والمسلمین حسینی کاویانی در موسسه آموزش زبان و فرهنگ شناسی تقدیر به عمل آورد.

گفتنی است در پایان این مراسم، با اهدای یادبودی از زحمات حجت الاسلام والمسلمین حسینی کاویانی در سمت ریاست موسسه زبان و فرفنگ شناسی تقدیر به عمل آمد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha