شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
بهمن مشکینی

حوزه/ مشاور وزیر کشور با بیان اینکه مهم ترین وظیفه ما باید آگاه کردن جامعه به مسائل دینی باشد، اظهار داشت: خانواده و جامعه به هر اندازه دینی شود، آسیب ها کمتر می شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، بهمن مشکینی پیش از ظهر امروز در دومین روز سیزدهمین اجلاس سراسری مدیران و مؤسسین حوزه های علمیه خواهران که با موضوع «بررسی نقش حوزه های علمیه خواهران در پیشگیری و کاهش آسیب های اجتماعی» در مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) برگزار شد، بر لزوم رسیدگی به آسیب های اجتماعی تاکید کرد و گفت: چنانچه به این امر رسیدگی نشود، شیب آسیب های اجتماعی تندتر می شود.

وی با بیان اینکه ائمه جماعات نسبت به مسائل محل وظایفی دارند، تصریح کرد: کار امام جماعت فقط موعظه و اقامه نماز نیست؛ این عزیزان باید مستقر در محله باشند و نسبت به مسائل مردم دغدغه داشته باشند.

مشاور وزیر کشور با بیان اینکه اگر جامعه ایران در گذشته دین دار ماند به دلیل همراهی روحانیت با مردم بود، ابراز داشت: امروز در برخی مناطق تهران، شاهد حضور متدینین در محله هایی هستیم که روحانی و مسجد داشته باشند.

مشکینی با اشاره به اینکه کاربرد دین در ساحت عمل و جامعه باید مطرح شود، گفت: یکی از رسالت های حوزه حفظ دین است و در ساحت عمل و جامعه باید مسائل متناسب مطرح شود.

وی با قدردانی از توجه حوزه های علمیه خواهران به موضوع آسیب های اجتماعی، ابراز داشت: باید منسجم تر شویم و به تکالیف خود در قبال این امر مهم، بیشتر اهتمام داشته باشیم.

معاون سازمان های مردم نهاد مرکز اجتماعی و فرهنگی وزارت کشور افزود: رهبر معظم انقلاب در بحث آسیب های اجتماعی تمام دستگاه های حاکمیتی و نهادها را مخاطب قرار دادند.

مشکینی با بیان اینکه کارگاه های آموزشی برای شناخت عمیق جامعه در حوزه برگزار شود، ابراز داشت: روحانیت باید عمیقا متوجه واقعیت های جامعه شود؛ فهم اجمالی برای مقابله با آسیب اجتماعی کافی نیست؛ انبیاء می دانستند انسان در کجا قرار دارد و باید دست او را گرفت.

وی با بیان اینکه مهم ترین وظیفه ما باید آگاه کردن جامعه به مسائل دینی باشد، اظهار داشت: خانواده و جامعه به هر اندازه دینی شود، آسیب ها کمتر می شود.

مشاور وزیر کشور با اشاره به اینکه با سخنرانی و برگزاری اجلاس نمی شود برنامه ریزی کرد، گفت: اقدامات باید سازماندهی اجرایی داشته باشد؛ امیدواریم با کمک حوزه به راهکارهای عملیاتی برسیم و سال گذشته تفاهم نامه هایی با حوزه داشتیم.

انتهای پیام/313/33

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha