چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
نشست خبری جشنواره ملی دانشجویی عهد

حوزه/ مسئول مرکز آفرینش های هنری مسجد مقدس جمکران گفت: با توجه به اهمیت موضوع جوانان و رویس فکری آنان درصدد هستیم خانه هنرمندان مهدوی را در مسجد مقدس جمکران راه‌اندازی کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» قاسم صبری ظهر امروز در نشست خبری جشنواره ملی دانشجویی عهد که در ساختمان اداری شماره 2 مسجد مقدس جمکران برگزار شد، اظهارداشت: جشنواره ملی دانشجویی عهد حاصل همکاری مسجد مقدس جمکران و دانشگاه قم است که در روز دوشنبه 18 اردیبهشت‌ماه در تالار مفید دانشگاه قم برگزار می‌شود.

وی گفت: با توجه به اینکه جامعه ما یک جامعه فرهنگی است و دانشجویان چالش‌های فرهنگی مختص خود را دارند، از همین رو خود را موظف می‌دانیم که نهایت همکاری را با قشرهای فرهنگی دانشگاه داشته باشیم.

مسئول مرکز آفرینش‌های هنری مسجد مقدس جمکران بابیان اینکه مسجد مقدس جمکران ملجأ و پناهگاه هر عاشق زنده‌دل است، افزود: تمام سعی و تلاش ما این است که این اقبال مستدام و زائران نهایت بهره‌برداری معنوی را از این مکان مقدس داشته باشند.

صبری با اشاره به فعالیت‌هایی که مرکز آفرینش‌های هنری مسجد جمکران به‌منظور رویش فکری جوانان انجام می‌دهد، گفت: در همین راستا، به‌دنبال آن هستیم خانه هنرمندان مهدوی را در مسجد مقدس جمکران راه‌اندازی کنیم و پیش‌نویس این طرح نیز آماده‌شده است.

وی ادامه داد: دانشجویان بارش‌های فکری و ایده‌های خوبی در زمینهٔ مسجد مقدس جمکران دارند، بنابراین امید است وجود مقدس امام عصر(عج) را به جهانیان معرفی کنیم.

مسئول مرکز آفرینش‌های هنری مسجد مقدس جمکران با اشاره به اینکه مسجد جمکران یک پایگاه جهانی است، گفت: جشنواره ملی دانشجویی عهد در سه محور شعر، داستان و نمایشنامه‌نویسی در قم برگزار می‌شود و در همین راستا امیدواریم روزی پایان‌نامه‌های ما رویکرد مهدوی داشته باشند.

صبری با اشاره به برنامه‌های ویژه مرکز آفرینش‌های هنری مسجد مقدس جمکران گفت: جشنواره قاب فیروزه‌ای 3 در این ایام با محوریت موضوع مسجد مقدس جمکران و مهدویت برگزار خواهد شد.

وی اظهار داشت: 60 هزار پرچم و سربند برای ایام نیمه شعبان سفارش داده‌شده است، و به دنبال آن هستیم تا زائران در شب نیمه شعبان با بستن سربند و در دست داشتن پرچم سرود ویژه‌ای را همخوانی کنند.

مسئول مرکز آفرینش‌های هنری مسجد مقدس جمکران با اشاره به برگزاری نمایشگاه مفهومی قاب نصرت در ایام نیمه شعبان گفت: این نمایشگاه از حضرت آدم تا خاتم‌الاوصیا(ع) است و زندگی پیامبر اکرم(ص)‌، اهل‌بیت(ع)‌، انقلاب اسلامی و مسائل مقاومت منطقه به‌صورت مفهومی به تصویر کشیده شده است.

انتهای پیام 313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha