جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سالاری مکی-مدیر حوزه خراسان شمالی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی با بیان این که قرآن چشم‌انداز كلي زندگي بشر را ترسيم می‌کند، گفت: قرآن کتابی برای تمام اعصار و قرون است و در تمام زمینه‌های زندگی بشری راهکار و برنامه مدون دارد و انسان‌ها را به‌سوی تعالی و پیشرفت هدایت می‌کند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام‌ حجت سالاری مکی، شامگاه سه‌شنبه در جلسه درس اخلاق مدرسه علمیه آیت‌الله حکیم شیروان، ویژگی‌های قرآن را کتاب رحمت و هدایت، امام و رهبر برای مدیریت جامعه، برترین گفتارها، شفای دردهای روانی و معنوی و نخستین و آخرین معلم بشریت عنوان کرد.

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی، قرآن را کتاب زندگانی و هدایت دانست و افزود: قرآن کتابی برای تمام اعصار و قرون است و در تمام  زمینه‌های زندگی بشری راهکار و برنامه مدون دارد و انسان‌ها را به‌سوی تعالی و پیشرفت هدایت می‌کند.

دبیر شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی با بیان اینکه قرآن می‌فرماید «وَلا تَنسَ نَصيبَكَ مِنَ الدُّنيا (قصص77) يعني سهم خودت را از دنيا فراموش نكن» گفت: اميرالمومنين علی (ع) در توضيح اين آيه می‌فرمایند : لا تَنسَ صِحَّتَكَ وَ قُوَّتَكَ وَ فَراغَكَ وَ شَبابَكَ وَ نَشاطَكَ اَن تَطلُبَ بِهَا الخِرَةَ يعني سلامتى، توانايى، فرصت، جوانى و شادابی‌ات را فراموش مكن، تا با آن‌ها، سعادت اخروی را به دست آورید.

وی با اشاره به اینکه از زمان تولد همه مردم به سمت قیامت قدم برمی‌دارند، اظهار داشت: باید سعی کنیم تا در این مسیر بهترین بهره را از سلامتی و جوانی خود ببریم و به تحصیل علم بپردازیم و از توانایی خود به بهترین نحو برای پیشرفت و تعالی استفاده کنیم.

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: باید از فرصت جواني بهترین استفاده و بهره را برد، چرا که جوانان هميشه جوان و شاداب نیستند و باید قدر این نعمت را بدانند، البته باید بدانیم که تمام اين نعمت‌ها براي به دست آوردن سعادت اخروی است.

حجت الاسلام سالاری مکی در پایان با اشاره به اینکه انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی در پیش است، گفت: بايد به وظيفه خود به درستی عمل کنیم و بعد از انتخابات حسرت فرصت‌های ازدست‌ رفته را نخوريم.

انتهای پیام/
 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha