دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام حجت سالاری مکی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی، انتخاب اصلح را نشانه بلوغ سیاسی مردم دانست و گفت: اصلح برای خدمت به جامعه در نگاه قرآن کسی است که بتوان برای اقامه حدود الهی به او اطمینان کرد، نه اینکه کسی در صدر امور قرار گیرد که هر روز به بهانه‌ای، به معارف و حدود الهی دهن‌کجی کند.

حجت‌الاسلام‌ حجت سالاری مکی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، با اشاره به اینکه در آستانه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شورای اسلامی شهر و روستا قرار داریم، اظهار داشت: در جامعه‌ای که در آن صالحین زندگی می‌کنند، اگر فرد اصلح متصدی امور گردد، رشد و پیشرفت در آن جامعه صورت می‌گیرد.

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی افزود: اصلح برای خدمت به جامعه در نگاه قرآن کسی است که بتوان برای اقامه حدود الهی به او اطمینان کرد، نه اینکه کسی در صدر امور قرار گیرد که هر روز به بهانه‌ای، به معارف و حدود الهی دهن‌کجی کرده و به سمت خوشگذرانی، لذت‌جویی و ... تمایل پیدا کند.

وی با بیان اینکه در جامعه‌ای که صالحین در آن زندگی می‌کنند، اگر اصلح متصدی امور گردد رشد و پیشرفت صورت می‌گیرد، گفت: انتخاب فرد اصلح به خاطر اعتقادی که به پیشرفت جامعه دارد، موجب برقراری امنیت و آرامش اعتقادی و اخلاقی بر پایه کرامت‌ انسانی و نیز توسعه و اقتدار مادی و ظاهری خواهد شد.

حجت‌الاسلام‌ سالاری مکی تصریح کرد: در نظام مقدس جمهوری اسلامی هم که قانونی اساسی آن بر مبنای معارف الهی و آموزه‌های دینی تعریف شده است و مردمی متدین، انقلابی، عزتمند و غیور پشتوانه آن بوده، انتخاب اصلح نشانگر بلوغ فکری و سیاسی این ملت است.

وی افزود: انتخاب اصلح گویای آن است که مردم برای دستیابی به اهداف عالی این نظام خواستار مجموعه‌ای هستند که در رأس آن  فردی اصلح که اشراف کامل به این اهداف و نیز راهبردهای رسیدن به آن دارد، صدارت امور را بر عهده بگیرد و این امر حرکت به سمت فلاح را در جامعه از طبقات پایین جامعه تا امرای جامعه نشان می‌دهد.

دبیر شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: در نگاه قرآن مسئولیت به‌عنوان یک امانت الهی و امور بندگان خداوند نیز به‌عنوان یک ودیعه الهی به بندگان صالح و کسانی که حافظ ارزش‌های اخلاقی و اعتقادی هستند سپرده می‌شود.

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی ادامه داد: تعهد اخلاقی، اعتقادی، تخصصی و تجربه از مؤلفه‌هایی است که در واگذاری مسئولیت در منطق و نگاه قرآن به آن به‌صورت ویژه پرداخته شده است.

حجت‌الاسلام‌ سالاری مکی خاطرنشان کرد: در خصوص همکاری در رسالت پیامبری، حضرت موسی(ع) از خداوند کسی را طلب می‌کند که پشتوانه محکمی برای او باشد و همانند برادر بشود به او اطمینان کرد، نسبت به آرمان‌های الهی نفوذناپذیر باشد و خروجی خدمت کردن او و نتیجه زحمت کشی او خداگرائی جامعه و سعادتمندی آن‌ها به سمت کمال طلبی باشد، بنابراین ما نیز باید سعی کنیم فردی اصلح را برای واگذاری امور مملکت به او انتخاب کنیم تا جامعه به سمت تعالی و پیشرفت گام بردارد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha