یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام محمدحسین حق جو

حوزه/ موضوع مهدویت از جمله مسائلی است که همه آحاد مردم و حتی جهان بر آن اتفاق دارند و معتقدند در آخر الزمان فردی خواهد آمد و جهان را از ظلم و فساد پاک خواهد کرد.

حجت الاسلام و المسلمین  محمد حسین حقجو در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» ضمن تبریک  نیمه شعبان سالروز ولادت حضرت مهدی(عج) گفت: موضوع مهدویت از جمله مسائلی است که همه آحاد مردم و حتی جهان بر آن اتفاق دارند و معتقدند در آخر الزمان فردی خواهد آمد و جهان را از ظلم و فساد پاک خواهد کرد.

 مشاور امور تربیتی عنوان کرد: مذاهب و ملل و اقوام دیگر معتقدند در آخر الزمان حکومت واحد جهانی تشکیل خواهد شد و صلح در همه جهان برقرار، ظلم و جنایت ریشه کن خواهد شد؛ اما آنچه مسلم است، حضور فردی ازنسل معصوم(ع) است که تنها قدرت دارد صلح را در همه جای جهان برقرار کند.

 وی افزود: در دین اسلام که کامل ترین دین در میان سایر ادیان الهی است در موارد مختلف اشاره شده که در آخر الزمان فردی از نسل پیغمبر خاتم(ص) خواهد آمد و بر همه زشتی ها و جنایت ها غلبه خواهد کرد و حکومتی جهانی همراه با عدل، اخلاق، تقوا و الهی تشکیل خواهد داد.

این مشاور امور مذهبی ابراز داشت: زمانی که حکومت منتصب به معصوم(ع) باشد، امام معصوم(ع) دارای مشخصه ای چون علمیت، معجزه و برگزیده از سوی خدا و علم غیب دارد که در انسان های معمولی وجود ندارد.

حجت الاسلام والمسلمین حقجو با بیان اینکه برای جهانی شدن و زمینه سازی برای حکومت مهدوی، نیازمند به لوازمی است گفت:  خودسازی، آماده کردن جامعه برای پذیرش ظهور، و رجعت ائمه طاهرین(ع)، مبارزه با  فساد و ظلم، تربیت نفس،  مهذب شدن به اخلاق و تقوا از جمله این امور است.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha