شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
کد خبر: 415697
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۵
صادر کنندگان گوشت گاو مکزیک بازار اسلامی را جایگزین آمریکا می‌کنند

حوزه/ در پی تنش میان دو کشور مکزیک و آمریکا، شرکت‌های صادرکننده گوشت گاو در مکزیک قصد دارند به زودی مصرف‌کنندگان مسلمان را در خاورمیانه جایگزین بازار آمریکا کنند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از دیلی استار، صنعت رو به رشد گوشت گاو در مکزیک بازار مصرف کنندگان مسلمان را در خاورمیانه هدف قرار داده و قصد دارد بازار اسلامی را جایگزین بازار آمریکا کرده و وابستگی صادرات این کشور را به خریداران در ایالات متحده کاهش دهد.

پتانسیل یک جنگ تجاری میان آمریکا و مکزیک تحت ریاست جمهوری ترامپ شتاب گرفته و صادرکنندگان گوشت گاو در مکزیک قصد دارند بازارهای خارجی را جایگزین ایالات متحده کنند.

دولت جدید آمریکا عهد به ترسیم مجدد شرایط بازرگانی با مکزیک و کانادا به نفع ایالات متحده کرده است. در این میان شرکت‌های گوشت گاو در مکزیک نگران کشیده شدن به مذاکره مجدد توافقنامه تجارت آزاد آمریکای شمالی میان سه کشور هستند. به این ترتیب این شرکت‌ها قصد صادرکردن گوشت به کشورهایی از خاورمیانه را دارند که گوشت گاو را از کشورهای غیرمسلمانی وارد می‌کنند که حیوانات در آن‌ها به روش شرعی ذبح شده‌اند.

* مکزیک ششمین کشور تولید کننده گوشت گاو می‌باشد

مکزیک ششمین کشور تولید کننده گوشت گاو می‌باشد و براساس داده‌های انجمن تولیدکنندگان گوشت گاو در مکزیک، این کشور قصد دارد میزان صادرات گوشت گاو حلال را از 11 میلیون پوند (5 هزار تن) در سال جاری به 44 میلیون پوند (200 هزار تن)  تا پایان سال 2018 برساند. این کشور بایستی برای رسیدن به این ارقام تا پایان سال آینده 15 کارخانه با گواهینامه حلال داشته باشد.

عیسی ویزکارا، مدیر اجرایی و صاحب سوکارنه، بزرگترین صادرکننده گوشت گاو در مکزیک گفت: این شرکت پتانسیل بالایی برای فروش به کشورهای  مسلمان نشین دارد.

وی که در کشور مکزیک فرد شناخته شده‌ای در رابطه با تجارت گوشت گاو می‌باشد، با اشاره به کشورهایی چون مصر، امارات، قطر و لبنان گفت: در این کشورهای خاورمیانه فرصت قابل توجهی وجود دارد.

اوایل سال جاری نیز اندونزی، پرجمعیت‌ترین کشور مسلمان در جهان نسبت به خرید گوشت گاو از مکزیک ابراز علاقه کرده است، با این حال هنوز تبادل تجاری مشخصی در این باره میان دو کشور انجام نگرفته است.

خوزه کالزادا، وزیر کشاورزی مکزیک اخیرا به خبرنگاران گفته است: ما در مسیر تنوع قرار گرفته‌ایم و متوقف نخواهیم شد، چرا که این توهین‌های گاه به گاه از جانب ایالات متحده به سمت مکزیک چشم ما را باز کرده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha