یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام محمد شمس مدیر حوزه علمیه یزد

حوزه / مدیر حوزه علمیه یزد با بیان اینکه خداوند متعال در ماه مبارک رمضان چند خصلت را به انسان روزه دار هدیه می دهد ، گفت: روزه داران در این ماه پر خیر و برکت، مستمندان و فقرا را فراموش نکنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از یزد، حجت الاسلام والمسلمین محمد شمس، صبح امروز در جلسه شورای معاونین حوزه علمیه یزد با بیان حدیثی از حضرت علی (ع) به نقل از پیامبر خدا (ص) که فرمود: هیچ مومنی نیست که ماه رمضان را فقط به حساب خدا روزه بگیرد، مگر آنکه خدای تبارک و تعالی هفت خصلت را برای او واجب و لازم گرداند، گفت: «نزدیکی به رحمت خدای عزوجل» و «محو و ذوب کردن هرچه حرام در پیکرش باشد» دو ویژگی از هفت خصلت می باشد.

 مدیر حوزه علمیه یزد خاطر نشان کرد:  «آسان کردن لحظات جان کندن شخص»، «در امان ماندن از گرسنگی و تشنگی در روز قیامت»، «بهره بردن از خوراکی های لذیذ بهشتی» و«برائت و بیزاری از آتش دوزخ» نیز از دیگر خصلت هایی است که خداوند به انسان عطا می فرماید.

وی با بیان اینکه این ماه پر خیر و برکت به عنوان ماه بندگی و عبودیت خدا یاد می‌شود، افزود: ماهی که در آن فرصت دیگری به انسان داده می‌شود تا بار خود را بسته و مسیر رسیدن به معبود و عشق حقیقی را با سرعت طی کند.

مدیر حوزه علمیه یزد با اشاره به اینکه ماه رمضان بستر و فرصت رسیدن به قرب الهی و معبود حقیقی را آسان و فراهم می شود، گفت:  چه بسیار بودند انسان‌هایی که رمضانی شدند و توسط این ماه مدارج عبودیت و عرفان را طی کردند.

حجت الاسلام والمسلمین شمس خاطر نشان کرد: در این ماه وجود خدا بیشتر حس می‌شود، وجودی که سراسر عشق، نور، مهر و عطوفت است، خداوندی که در این ماه بیش از ماه‌های دیگر بندگان را به آغوش می‌گیرد.

وی با بیان اینکه آدم‌های زرنگ از فرصت‌های کوتاه، بیشترین امتیاز و بهره را می‌برند، اظهار داشت: ماه مبارک رمضان فرصتی است که در اختیار بندگان قرار گرفته و بنده‌ای مدال موفقیت را بر گردن خود می‌آویزد، که از شب و روز رمضان بهره برده باشد‌.

مدیر حوزه علمیه یزد بر تلاوت آیات نورانی قرآن کریم را در این ماه تاکید کرد و گفت: انسان روزه دار اگر در ماه مبارک رمضان حتی به آیات قرآن گوش فرا دهد از ثواب آن بهره مند خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین شمس در پایان با اشاره به اینکه در این ماه فقرا و مستمندان را فراموش نکنید اظهار داشت: توجه به مستمندان و دستگیری از نیازمندان ، صله رحم و همچنین رعایت حقوق همسایگان و اطرافیان نیز از جمله مواردی است که خدای متعال نسبت به انجام آنها سفارش ویژه ای داشته است.

انتهای پیام/313/23

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha