یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
نخست وزیر هند فرا رسیدن ماه مبارک رمضان را تبریک گفت

حوزه/نخست وزیر هند ضمن تبریک آغاز ماه مبارک رمضان به مردم هند، دنیا و به ویژه مسلمانان گفت: نماز، معنویت و خیریه در این ماه در بالاترین اولویت قرار دارند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از timesofindia، نارندرا مودی نخست وزیر هندوستان روزگذشته طی پیامی، تنوع مذهبی در هندوستان را مورد تحسین و ستایش قرار داده و آغاز ماه مبارک رمضان را به مسلمانان تبریک گفت.

مودی طی یک پیام رادیویی گفت: من صمیمانه ورود به ماه مبارک رمضان را به تمام هموطنان هندی و مردم دنیا به ویژه برادران مسلمان در دنیا تبریک می‌گویم. نماز، معنویت و خیریه در ماه رمضان در بالاترین اولویت قرار دارند. ما مردم هند بسیار خوش شانس هستیم که اجداد ما چنین سنتی را امروز برایمان به یادگار گذاشته‌اند که امروزه هندوستان و 1.25 میلیارد مردم آن با افتخار می‌توانند به این واقعیت اذهان داشته باشند که پیروان تمامی ادیان و جوامع در هند در کنار هم زندگی می‌کنند.

نخست وزیر هندوستان همچنین در یک پیام توییتری نوشت: به امید اینکه این ماه مبارک منجر به تقویت همبستگی معنوی، صلح و آرامش در سرتاسر جهان شود.

سپاس نخست وزیر هند از یک مسلمان

نخست وزیر هند همچنین در این پیام از تلاش‌های مردمی 80-90 هفته‌ای برای جمع کردن هزاران تن زباله در ساحل ورسوا در بمبئی قدردانی کرده و گفت: یک مسلمان هندی با نام افروز شاه در اکتبر 2015 جنبشی برای پاکیزه سازی ساحل بمبئی راه انداخته بود که بالاخره موفق شد در این حرکت به تدریج مردم را با خود همراه سازد.

وی گفت: برنامه محیط زیست سازمان ملل متحد به این مسلمان جایزه «قهرمانی زمین» عطا کرده و او نخستین هندی می‌باشد که به چنین عنوانی دست یافته و او یک مثال الهام بخش برای همگان می‌باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha