یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام حسن عرفان

حوزه/ صفات نادرست اخلاقی قلب‌های برخی از انسان‌ها را تیره کرده است و این صفات سبب کینه و دشمنی می‌شود، این انسان‌ها به صورت مستمر آشفته هستند به همین علت فضای جامعه را متشنج می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن عرفان ظهر امروز در جمع زائران حرم مطهر در شبستان امام خمینی(ره) با بیان اینکه دنیای خاکی داشته‌های چشمگیری ندارد، اظهار کرد: شنیدن مادیات دنیایی از دیدن آنها بزرگ‌تر است اما در بهشت رضوان دیدنی‌ها بالاتر از شنیدنی‌هاست.

وی با تاکید بر اینکه زندگی در دنیای خاکی زودگذر است، اضافه کرد: در این دنیا نه فقط افراد، بلکه جوامع، ملت‌ها، اقوام، خورشید و دیگر اجسام نیز نابود می‌شوند.

این استاد حوزه  خاطرنشان کرد: هر پست و جایگاهی در دنیای خاکی ناچیز است، رئیس جمهور، نماینده مجلس و هر فرد دیگری طی یک مدت کوتاهی مسؤولیت را بر عهده دارند چرا که در نهایت این مسؤولیت‌ها پایان یافتنی است به همین علت بهتر است افراد به فکر آخرت خود باشند.

وی لذت‌های مختلف دنیوی را زودگذر دانست و عنوان کرد: لذت‌های معنوی بر خلاف لذت‌های دنیایی ماندگار است و سبب تعالی و پیشرفت انسان می‌شود در حالی که لذت‌های دنیایی از جمله شهوت‌رانی نه فقط برای آخرت انسان کاربردی ندارد بلکه ضررهای بسیاری را نیز به جسم انسان می‌رساند.

این استاد حوزه با اشاره به اینکه انسان نسبت به هر لذت دنیایی دل زده می‌شود، مطرح کرد: لذت‌های آخرت قابل وصف نیست اما بر خلاف لذت‌های دنیایی با گذشت زمان انسان نسبت به لذت‌های آخرت تشنه‌تر می‌شود.

وی با بیان اینکه دفع نجس از بدن انسان در بهشت حذف می‌شود، اضافه کرد: خداوند متعال زندگی بهشتی را بسیار متفاوت‌تر از زندگی دنیایی قرار داده و در این دنیای خاکی فقط به دنبال آزمایش انسان است.

حجت‌الاسلام والمسلمین عرفان از حسد به عنوان ریشه کفر و دشمنی نام برد و گفت: صفات نادرست اخلاقی قلب‌های برخی از انسان‌ها را تیره کرده است و این صفات سبب کینه و دشمنی می‌شود، این انسان‌ها به صورت مستمر آشفته هستند به همین علت فضای جامعه را متشنج می‌کنند اما قبل از اینکه انسان وارد بهشت شود از صفات ناپسند اخلاقی پاک می‌شود.

انتهای پیام// ۱۵/ ۳۱۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha