جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
شب قدر

حوزه/ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان آذربایجان‌ شرقی از برگزاری مراسم شب ‌های قدر در جوار امامزادگان شاخص این استان خبر داد.

حجت الاسلام علی مصائبی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان آذربایجان شرقی، در گفتگو با  خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تبریز، ابراز داشت: مساجد و بقاع متبرکه شاخص استان آذربایجان شرقی در شب‌ های پرفیض قدر با برپایی برنامه‌ های ویژه، میزبان عزاداران و مؤمنان روزه ‌دار است.

وی ادامه داد: مراسم شب ‌های قدر در ۲۵ و ۲۷ خردادماه همچنین مراسم سوگواری شهادت مولای متقیان حضرت علی(ع) در ۲۶ خردادماه بعد از نماز مغرب و عشاء در آستان مقدس امامزادگان سیدحمزه، عون ‌بن‌علی و زیدبن‌ علی(ع) تفرجگاه عینالی در جوار شهدای گمنام برگزار می ‌شود.

حجت الاسلام مصائبی خاطرنشان کرد: مراسم قرائت جوشن کبیر، مداحی، سخنرانی ویژه شب قدر و برنامه افطاری ساده برای زائران، از برنامه‌های پیش ‌بینی شده در این ایام است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان آذربایجان شرقی همچنین عنوان کرد: هرساله مردم با حضور گسترده خود در این شب ‌ها، ایمان محکم نسبت به پروردگار خود را نمایان کرده و با حضور خود در این فضا ها، تصویری معنوی برای جهانیان می‌سازند.

حجت ‌الاسلام مصائبی با بیان اینکه شب قدر برای مسلمانان بسیار ویژه است، اظهار داشت: در شب ‌های قدر قرآن نازل شده و انسان از نظر معنوی آینده یک ساله خود را رقم می ‌زند.

وی تاکید کرد: شب‌های قدر، فرصتی طلایی برای برقراری ارتباط مستقیم با پروردگار و راز و نیاز با او است، این شب ‌ها، بهترین فرصت و بهانه برای ترک همیشگی گناهان، دوری از بدی‌ ها و پاک کردن زنگار از دل ‌ها است و همچنین این شب ‌ها، اوقات پر رمز و رازی است که در آن، خداوند وعده داده دعاهای بندگان خود را اجابت خواهد کرد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha