شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر

حوزه/ شیخ الازهر گفت: امروز ابرهای سیاه در افق نمایان شده و اگر بادی بوزد توفانی بزرگ به راه می افتد که همه چیز را نابود خواهد کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، شب گذشته مراسم احیاء شب قدر در قاهره با حضور شخصیت های دینی و سیاسی مصر از جمله عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور، احمد الطیب شیخ الازهر، محمد مختار جمعه وزیر اوقاف و شوقی علام مفتی مصر برگزار شد.

عبدالفتاح السیسی در سخنان خود در این مراسم گفت: در این مناسبت باید خود را مورد بازنگری قرار دهیم، زیرا گروه هایی در بین ما مسلمانان رشد کرده اند که فهم نادرستی از دین دارند و از دین برای رسیدن به اهداف شوم خود سوء استفاده کرده اند.

وی افزود: اصلاح فهم و گفتمان دینی بدون آسیب رساندن به مبانی و ثوابت دینی مساله مرگ و زندگی مردم است و از این رو لازم است ما با جدیت به افکار و سخنان و کتب خود و روش تربیت فرزندان خود بنگریم و دین و آیین صحیح را به مردم بیاموزیم.

رئیس جمهور مصر در بخش دیگر از سخنان خود گفت: وقت آن فرا رسیده که جامعه تصمیم بگیرد افراط گرایی را رها کرده و آغوش خود را برای ارتباط با جهان باز کند و من نیز در این زمینه بر قدرت و توانایی تمام مؤسسات دینی مصر اطمینان دارم.

وی با اشاره به تروریسم و کشورهای حامی تروریست ها گفت: ما برای از بین بردن تروریسم در درجه اول نیازمند اصلاح گفتمان دینی خود هستیم و پس از آن نیز باید با تمام گروه های تروریستی برخورد مساوی داشته باشیم و کشورها و حاکمان اسلامی دست از حمایت مالی و تسلیحاتی از تروریست ها بردارند.

شیخ الازهر نیز در سخنان خود در مراسم احیاء شب قدر و در حضور السیسی گفت: عقل ملاک شناخت اسلام است و اعتقادات ما در اسلام بر عقل و عمل استوار است و تمسک به اخلاق نیز راه پیشرفت امت ها است.

وی افزود: ما برای حل و فصل مسائل و مشکلات ملی و تعیین سرنوشت خود راهی به جز وحدت نداریم.

الطیب ادامه داد: عرب ها و مسلمانان هیچ گاه همچون امروز نیازمند مسئولیت پذیری و جدیت نبوده اند؛ چراکه امروز ابرهای سیاه در افق نمایان شده و اگر بادی بوزد توفانی بزرگ به راه می افتد که همه چیز را نابود خواهد کرد و ما از کسانی که با مقدرات امت اسلامی بازی می کنند می خواهیم به میزان خطری که وجود دارد توجه داشته باشند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha