یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت‌‌الاسلام والمسلمین یعقوبی- امام جمعه بجنورد

حوزه/ رئیس شورای حوزه علمیه خراسان شمالی با بیان اینکه برخی اشخاص در لباس‌های متفاوت به‌جای خداپرستی، غرب پرست شده‌اند، گفت: اشخاصی که با ارزش‌های اسلامی مخالف و به دنبال جایگزینی فرهنگ غربی هستند، شناسایی و با آنان برخورد جدی شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در  خراسان شمالی، اظهار داشت: امروز نظام اسلامی گرفتار هجمه بین‌المللی در زمینه عفاف و حجاب است، زیرا که دشمنان می‌خواهند غیرت دینی و عفت زنان را از ما بگیرند و این موارد را از هر طریقی که ممکن باشد، انجام می‌دهند.

وی با بیان اینکه غارتگران با استفاده از تمام ابزارها و تجهیزات برای غارت حجاب و عفاف آمده‌اند، افزود: امروز غارتگران غیرت مردان و عفت زنان از طریق شبکه‌های رسانه‌ای خود نظیر شبکه «من وتو» می‌خواهند حیوان پرستی و ازدواج سفید را در جامعه ترویج دهند و مانع تشکیل خانواده به معنای اسلامی آن شوند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی با اشاره به هدف دشمن از نفوذ فرهنگ غرب در جامعه اسلامی گفت: در اصول غربی‌ها، قدرت، ثروت و لذت خودنمایی می‌کند، لذا می‌خواهند با تزریق فرهنگ غربی، جامعه اسلامی را به سمت گناه و معصیت کشانده و از مسیر اصلی منحرف کنند که این‌ها غارت گران غیرت و عفت نامیده می‌شوند و لازم به ذکر است که اسلام با قدرت سالم، ثروت حلال و لذت حلال مخالف نیست.

وی با بیان اینکه جایگاه افراد باعفت با مجاهد شهید برابر است، اظهار داشت: عفت و حیا باید در جامعه دینی نهادینه شود، چرا که دشمن به دنبال جایگزین کردن سبک زندگی غربی در بین جامعه اسلامی است.

امام‌جمعه بجنورد همچنین با اشاره به اینکه حجاب و عفاف مختص بانوان نیست بلکه مردان هم باید عفیف باشند، گفت: حیا، عفت و حجاب صفت‌های زیبایی هستند که انسان را از معصیت آشکار و پنهان مصون می‌دارد؛ به همین دلیل باید حیا و عفت را در جامعه نهادینه کنیم.

وی افزود: امروز شبکه‌های ماهواره‌ای، ازدواج نکردن را تبلیغ کرده و می‌گویند حتی اگر ازدواج کردی،د بچه‌دار نشوید و جای خالی بچه را با آوردن یک حیوان به خانه پر کنید که هدف اصلی این اقدامات هم متلاشی کردن نهاد خانواده در ایران اسلامی است.

رئیس شورای حوزه علمیه خراسان شمالی همچنین به اهمیت رعایت و حفظ حجاب در اماکن عمومی اشاره کرد و گفت: متأسفانه برخی افراد از آزادی‌هایی موجود سوءاستفاده می‌کنند، آزادی به معنای بی‌حجابی نیست و باید بین حریم خانه و جامعه تفاوت گذاشت و مسئولان مربوطه برای مقابله با بی‌حجابی قدرتمندانه عمل کنند.

رئیس شورای حوزه علمیه خراسان شمالی با بیان اینکه برخی اشخاص در لباس‌های متفاوت به‌جای خداپرستی، غرب پرست شده‌اند، خاطرنشان کرد: اشخاصی که با ارزش‌های اسلامی مخالف و به دنبال جایگزینی فرهنگ غربی هستند، شناسایی و با آنان برخورد جدی شود.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha