دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت‌الاسلام اسماعیل محمدی کرمانشاهی

حوزه/ مدیر فرهنگی هنری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها با بیان اینکه ظرفیت‌های مرکز اسناد حرم مطهر، باید در عرصه پژوهش استفاده شود، گفت: اکنون محققان و پژوهشگران به این اسناد دسترسی دارند و برخی از پروژه‌های پژوهشی در حال انجام است اما این اقدامات باید توسعه بیشتری داشته باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» حجت‌الاسلام والمسلمین اسماعیل محمدی کرمانشاهی ظهر امروز در حاشیه بازدید معاون پژوهش حوزه‌های علمیه از مراکز فرهنگی آستان مقدس کریمه اهل بیت(ع) اظهار کرد: موزه، کتابخانه و مرکز اسناد حرم مطهر حضرت معصومه سلام‌الله علیها زیر نظر مدیریت فرهنگی هنری آستان مقدس در حال فعالیت هستند.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت‌های مطلوبی در هر کدام از مراکز فرهنگی حرم مطهر کریمه اهل بیت(ع) وجود دارد، اضافه کرد: تا کنون آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها برای بهره‌برداری از این ظرفیت‌ها برنامه‌ریزی‌های مطلوبی را انجام داده و زیرساخت‌های مورد نیاز را تامین کرده است.

مدیر فرهنگی هنری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها خاطرنشان کرد: کتابخانه حرم مطهر حجم قابل توجهی از آثار علوم دینی و انسانی را به خود اختصاص داده است و افراد در سطوح مختلف سنی می‌توانند با مراجعه به کتابخانه از این آثار استفاده کنند.

وی با تاکید بر اینکه افراد بسیاری همانند آیت‌الله جنتی رئیس مجلس خبرگان رهبری کتاب‌های شخصی خود را به کتابخانه حرم مطهر کریمه اهل بیت(ع) اهدا کرده‌اند، تصریح کرد:‌ اکنون کتاب‌های بسیاری در این کتابخانه وجود دارد اما با توجه به حجم قابل توجه تقاضاها همچنان نیازمند کتاب‌های بیشتری به ویژه در حوزه علوم انسانی هستیم.

حجت‌الاسلام محمدی کرمانشاهی با اشاره به وجود اسناد مهم تاریخی در مرکز اسناد حرم مطهر حضرت معصومه سلام‌الله علیها عنوان کرد: مرکز اسناد مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه و مرکز اسناد حرم مطهر می‌توانند با یکدیگر حرکت‌های جدیدی را در عرصه‌های پژوهشی آغاز کنند.

وی با بیان اینکه ظرفیت‌های مرکز اسناد حرم مطهر حضرت معصومه سلام‌الله علیها باید در عرصه پژوهش مورد استفاده قرار گیرد، مطرح کرد: اکنون محققان و پژوهشگران به این اسناد دسترسی دارند و برخی از پروژه‌های پژوهشی در حال انجام است اما این اقدامات باید توسعه بیشتری داشته باشد.

انتهای پیام// ۱۵/ ۳۱۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha