شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تصاویر/ ‏مراسم نقاره زنی در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س)

حوزه/ رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری از حرم مطهر حضرت معصومه سلام‌الله علیها به عنوان یک سنگر نام برد و گفت: این سنگر گاهی در جنگ سخت کاربرد داشته است اما اکنون باید در جنگ نرم تاثیرگذار باشد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»،‌ حجت‌الاسلام والمسلمین سید رضا اکرمی در نشست هم‌اندیشی سخنرانان حرم کریمه اهل بیت(ع) که در سالن محراب برگزار شد، اظهار کرد: در شهادت امام صادق(ع) حادثه فیضیه در حال فراموش شدن است در حالی که انقلاب اسلامی از این مدرسه آغاز شده و امام خمینی(ره) از این حادثه در راستای انقلاب استفاده کرده‌اند به همین علت باید در سخنرانی‌های مختلف به حوادث فیضیه اشاره شود.

وی با اشاره به اینکه ماه ذی‌القعده ماه حضرت معصومه سلام‌الله علیها، اما رضا علیه‌السلام و امام جواد علیه‌السلام است، تصریح کرد: باید یک عنوان مشخصی را برای این ماه درنظر بگیریم تا در این ماه توجه عمومی به این افراد جلب شود.

این سخنران حرم مطهر حضرت معصومه سلام‌الله علیها با تاکید بر اینکه برنامه‌های دهه کرامت باید در کشورهای مختلف مسلمان دنبال شود، تصریح کرد: با استفاده از فضاهای مجازی تبلیغ تورهای تفریحی خارجی انجام می‌شود اما در این فضا نسبت به تورهای داخلی و زیارتی بی‌توجه هستیم؛ گردشگری مذهبی باید در مرحله نخست در سطح کشور نهادینه شود که این موضوع نیازمند شناسایی مشکلات و رفع آنهاست.

وی خاطرنشان کرد: در نقاط مختلف کشور به ویژه شهرهای زیارتی باید جاذبه‌های گردشگری را ایجاد کنیم تا بتوانیم علاوه بر فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی، وضعیت اقتصادی و درآمدی کشو را نیز مطلوب‌تر کنیم، باید در دهه کرامت شهرهای مذهبی برنامه خاصی برای جذب مسافران داشته باشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین اکرمی با بیان اینکه موضوع زائر اولی‌ها بسیار مهم است، عنوان کرد: اینکه ایران اسلامی فقط یک امام دارد اما بسیاری از ایرانی‌ها تا کنون به زیارت ایشان نرفته‌اند موضوع بسیار تاسف‌آوری است به همین علت باید از ظرفیت خیرین استفاده و هزینه اعزام این افراد را تامین کنیم.

وی با اشاره به اینکه فضای مجازی بخش قابل توجهی از اوقات افراد را پر کرده است، مطرح کرد: باید در فضای مجازی آموزه‌های دینی و دهه کرامت را یادآوری کنیم، ایجاد هیجان و موج‌های جذاب مناسب در این فضاها می‌تواند نتایج معنوی مطلوبی به دنبال داشته باشد.

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری یادآور شد: اگر کسی حضرت معصومه سلام‌الله علیها را زیارت کند خداوند متعال برای او شفاعت از گناهان را درنظر می‌گیرد؛ در صورت امکان نورافشانی شب میلاد حضرت معصومه سلام‌الله علیها باید در نقاط مختلف کشور انجام شود.

وی از حرم مطهر حضرت معصومه سلام‌الله علیها به عنوان یک سنگر نام برد و گفت: این سنگر گاهی در جنگ سخت کاربرد داشته است اما اکنون باید در جنگ نرم تاثیرگذار باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین با تاکید بر اینکه دستاوردهای برجسته نظام اسلامی باید در دهه کرامت به مردم معرفی شود، اظهار کرد: مردم با آگاهی از این دستاوردها شاد می‌شوند،‌ امنیت و ارائه خدمات در نقاط مختلف کشور از موضوعاتی است که باید بارها گفته شود هر چند مشکلات نیز وجود دارد اما با وجود اختلاف سلیقه‌ها، کاستی‌ها و دشمنی‌ها خدمات نیز قابل توجه است.

انتهای پیام// ۱۵/ ۳۱۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha