دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام سیدحبیب الله موسوی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان کرمانشاه گفت: امام صادق (ع) همین که موقعیت قیام فرهنگی برایش پیش آمد، بحث درس، تفسیر و تاویل دین را شروع کرد، به طوری که بزرگان بسیاری از اهل سنت و دیگر فرقه ها افتخار شاگردی ایشان را داشتند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام والمسلمین سید حبیب الله موسوی صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به فرا رسیدن سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع)، گفت: در خصوص تبین شخصیت این امام، زبان انسان الکن از توصیف ایشان است، عقل متحیر از معرفت و شئونات این امام است. ولی آب دریا را اگر نتوان کشید هم به قدر تشنگی باید چشید.

مدیر حوزه  علمیه استان کرمانشاه تاکید کرد: فعلا ما نیاز داریم از ائمه به عنوان الگو و سیره آنها استفاده کنیم، زیرا همه آنها نور واحد هستند و از نظر مقام علمی در رتبه اول می باشند.

این استاد حوزوی گفت: البته در زمان برخی از امامان همانند حضرت علی، امام حسن و امام حسین(علیهم السلام) به علت جنگ ها و نزاع ها فرصت کمتری برای تببین و تشریح دین اسلام وجود داشت، ولی این موقعیت در زمان امام صادق(ع) مهیا گشت.

حجت الاسلام موسوی ادامه داد: در دوران امام صادق (ع) از آنجایی که دوران ضعف بنی امیه بود و برخی از احزاب و گروه ها در گوشه و کنار کودتا داشتند و زمزمه های رشد عباسیان بود، این باعث شد حکومت وقت بیشتر در فکر سرکوب مخالفان باشد تا محصور کردن ائمه.

مدیر حوزه علمیه استان کرمانشاه ادامه داد: در همین بین امام معصوم چون زمینه قیام برایشان فراهم نبود، از فرصت استفاده کرد و به نشر معارف دین پرداخت. چرا که دین اسلام قبل از این موضوعات با کودتاهای فرقه های مختلف مورد تهدید بود.

این کارشناس حوزوی گفت: امام صادق (ع) برای حفظ دین وارد شد و حال دید اگر قیام کنند و چند نفر کشته شود، کار و عمل ماندگاری وصول نمی شود، لذا قبول نکردندو می فرمودند اگر به تعداد انگشتانم افراد داشتم قیام می کردم، لذا این نشان می دهد موقعیت قیامی از نظر سیاسی برای امام صادق (ع) فراهم نبود.

حجت الاسلام موسوی گفت: امام صادق (ع) همین که موقعیت قیام فرهنگی برایش پیش آمد، بحث درس، تفسیر، تاویل و... دین را شروع کرد بطوری که بزرگان بسیاری از اهل سنت و دیگر فرقه ها افتخار شاگردی ایشان را داشتند.

وی با اشاره به اینکه امام صادق (ع) امروز در هر موضوعی چراغی روشن برای تبین مسایل شرعی هستند، گفت: امام صادق (ع) ثابت کرد که با انقلاب نرم افزاری می توان بهتر از انقلاب سخت افزازی، اسلام را تبین کرد.

حجت الاسلام موسوی در پایان تاکید کرد: امروز یکی از بهترین راه های مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان، دنباله روی از سیره و فرمایشات گهربار امام جعفر صادق(علیه السلام) است.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha