یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
علوم انسانی

حوزه/ عضو هیئت علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع)، لازمه کارآمدی بیشتر و بهتر نظام اسلامی را ایجاد تحول مطلوب در علوم انسانی دانست.

حجت الاسلام و المسلمین محمد علی محسن زاده در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با اشاره به مطلب فوق، اظهار داشت: ما زمانی می توانیم به بخش قابل توجهی از نیازها و اولویت های کشور پاسخ مناسب بدهیم که در راستای اسلامی سازی و بومی سازی علوم انسانی، گام های جدی تری برداریم.

وی با بیان این که یکی از پیش نیازهای اداره مطلوب جامعه اسلامی، تحول در علوم انسانی است، افزود: اساساً تا زمانی که علوم انسانی کشور به درستی بومی سازی و اسلامی سازی نشود، ما نمی توانیم به اهداف مدنظر به طور کامل نائل شویم.

این محقق و پژوهشگر حوزوی در ادامه با اشاره به تاثیر بسیار زیاد شاخه های مختلف علوم انسانی در زندگی افراد جامعه گفت: علاوه بر تلاش برای حل مشکلات جامعه، لازمه کارآمدی سیستم حقوقی، سیاسی و اقتصادی کشور، تحول در علوم انسانی است.

وی خواستار تعامل و هم افزایی بیشتر حوزه و دانشگاه در این مسیر شد و اضافه کرد: اگر حوزویان در این باره نظریه پردازی و نوآوری نداشته باشند ، ما شاهد نوعی از هم گسیختگی خواهیم بود چنان که در حال حاضر نیز متاسفانه برخی از نشانه های این مساله را در جامعه شاهد هستیم و حال آن که با تعامل و همکاری خوب حوزه و دانشگاه و بهره گیری از شاخص های دینی در امر تحول، بسیاری از مشکلات مرتفع خواهد شد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha