جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
تصاویر/ بازدید مسئول نظارت، ارزیابی و آمار معاونت طرح و برنامه حوزه از مدارس علمیه امام باقر(ع) و امام حسین(ع) قم/حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمدباقر حجازی زاده

حوزه/ مدیرمدرسه علمیه امام محمدباقر(ع) گفت: متاسفانه امروز همه وقت طلاب را امور آموزشی گرفته است و دیگر فرصتی برای پژوهش، تحقیق و حتی مباحثه طلاب وجود ندارد، لذا باید چاره ای اندیشید که این روند اصلاح شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمدباقر حجازی زاده در دیدار مسئول نظارت، ارزیابی و آمار معاونت طرح و برنامه حوزه های علمیه اظهارداشت: به مدت هشت سال است که گده ای دوستان با مدیران چند مدرسه علمیه داریم با این هدف که خودمان نسبت به دغدغدها و منوّیات مقام معظم رهبری گام برداریم و به صورت خودجوش اقداماتی را انجام دهیم که الحمدلله با نتایج و تجربه های خوبی مواجه شده ایم.

استاد حوزه علمیه  افزود: امروز به دلیل مشکلات و دغدغه هایی که در عرصه های مختلف مدیریتی و ساختاری در گذشته وجود داشته است و بحمدلله با حضور آیت الله اعرافی نسبت به رفع این موانع و مسائل بسیار خوشبین هستیم، مدارسی هستند که به صورت خودجوش نسبت به دغدغه های مقام معظم رهبری و مراجع عظام تقلید تلاش ها و برنامه های مضاعفی قبل از اینکه به صورت بخشنامه برایشان ارسال گردد، دارند و این همان پویایی و خلاقیت مدیران انقلابی در صدد تربیت طلاب و حوزهای انقلاب است.

حجت الاسلام  والمسلمین حجازی زاده در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: امروز یکی از مسائلی که می بایست توسط مدیریت و درایت آیت الله اعرافی اصلاح و انجام شود بحث انسجام بخشیدن به مدارس علمیه است؛ چرا که در حال حاضر 48 مدرسه آموزشی در قم وجود دارد که منسجم عمل نمی کنند.

مدیر مدرسه علمیه امام محمدباقر(ع) ادامه داد: یکی دیگر از دغدغه هایی که وجود دارد، بخشنامه ها و آیین نامه های خشک است که درخور روح و روان یک طلبه نیست، ما باید به شیوه و سیره سلف صالح خودمان بازگردیم و تربیت دینی و اخلاق دینی را در راس همه امور قرار دهیم.

وی بیان داشت: نگاه حوزه و حوزویان در طول تاریخ تربیتی بوده است، لذا باید امروز نگاه تزکیه و سنتی حوزه را بیش از پیش تقویت کنیم.

مدیر مدرسه علمیه امام محمد باقر(ع) با اشاره به فعالیت های این مدرسه گفت: از برکات و ویژگی‌های شاخص مدرسه ‌این است که طلاب بعد از پایان سطح یک رابطه خود را با مدرسه قطع نمی‌کنند و بنده به‌ عنوان مدیر دائماً با طلاب قبلی در ارتباط هستم، همچنین طلاب جدیدالورود و خانواده آن‌ها هم با طلاب قدیمی و خانواده آن‌ها در ارتباط هستند.

وی بیان داشت: نکته دیگر که از ویژگی‌های خاص این مدرسه به شمار می‌رود، برنامه‌های تهذیبی و منسجم روزانه هستند، به‌طوری‌که هر روز با حضور مدیران مدرسه و طلاب مراسم زیارت عاشورای باشکوه و منظمی برپا می‌گردد.

حجت الاسلام  والمسلمین حجازی خاطرنشان کرد: مدرسه امام محمد باقر علیه السلام توسط یک خیر به نام حاج علی ملاحیدری معروف به حاج علی‌بابا در سال ۱۳۶۱ بنا شد. بنای ساختمان دو سال طول کشید تا در سال ۱۳۶۳ به اتمام رسید و کار خود را با گرفتن دانش‌پژوه حوزوی شروع کرد، آرامگاه حیدربابا واقف مدرسه امام محمد باقر(ع) در حجره خودشان که حجره شماره یک این مدرسه بوده، واقع‌ شده است. همچنین وصیت کردند که فرزندانشان‌ هم در این مکان دفن بشوند.

انتهای پیام   313/17

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha