جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام معبودی

حوزه/ در دوران جنگ تحمیلی، ماهیت دشمن برای همگان مشخص بود، اما امروز شناخت دشمن از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است؛ لذا یک طلبه انقلابی مرزهای جامعه و اسلام را بشناسد.

حجت الاسلام علی معبودی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در قزوین، ضمن تبریک آغاز سال تحصیلی طلاب حوزه علمیه قزوین،  گفت: اخلاص در عمل، مکمل علم است، لذا طلاب به عنوان آینده‌سازان جامعه باید به این مهم توجه داشته باشند.

وی افزود: باید خداوند متعال را شکرگزار بود که با نعمت انقلاب اسلامی به رهبری امام راحل(ره)، شرایطی را برای کشور عزیزمان رقم زد تا امروز بتوانیم در سایه الطاف الهی، درس طلبگی بخوانیم، همان‌طور که مرزبانان در دفاع از میهن عواملی چون شناخت دشمن، مرزها، دوستان و شرایط را در نظر می‌گیرند، طلاب و روحانیون نیز باید اقتضاء اجتماع را در نظر بگیرند.

این استاد حوزه با اشاره به لزوم شناخت از دشمنان در برهه کنونی، اظهار کرد: در دوران جنگ تحمیلی، هویت دشمن برای همگان مشخص بود، اما امروز شناخت دشمن از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است؛ لذا یک طلبه انقلابی مرزهای جامعه و اسلام را بشناسد.

وی ادامه داد: لازمه شناخت عوامل محیطی جامعه، دین، دشمنان، تهدیدات و شناخت خود انسان و انس با قرآن کریم، مبانی اعتقادی و اخلاقی است، پس اگر امروز ما شاهد سر برآوردن پدیده‌ای شوم به نام داعش هستیم، به‌واسطه همین عدم درک اسلام، موقعیت و ارزش‌های دینی است.

مسئول نمانیدگی ولی فقیه در سپاه استان قزوین با بیان این که تبلیغ دین رسالت اصلی  طلاب و روحانیون است، گفت: طلاب باید با خود بیاندیشند که به چه خاطر پای به این عرصه نهاده اند و چه رسالتی دارند، لذا در این‌ بین باید تأکید کرد تبلیغ دین مبین اسلام نخستین رسالت یک طلبه است.

استاد حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: طلبه باید نسبت به تبلیغ شریعت و دین مبین اسلام اهتمام ویژه‌ای داشته باشد، لذا برای این مهم ابتدا باید از خود شروع کند، پس رفتار، حرکات، منش و اخلاق یک طلبه می‌بایست برای سایرین  الگو باشد تا بتواند از پس رسالتی سنگین چون تبلیغ بر آید.

وی اظهار کرد: طلبه باید دوران تحصیل علم خود را قدر بداند؛ چراکه تنها در این ایام است که انگیزه شدید و وافری به آموختن دارد و بنیه علمی یک روحانی قطعاً در دوران طلبگی شکل می گیرد. در همین راستا تمام تلاش و اهتمام خود را صرف یادگیری و قرب الهی کند.

حجت الاسلام معبودی به آسیب هایی پیش روی طلاب اشاره کرد و بیان داشت: یکی از آسیب ها، ضعف در انگیزه است، لذا اگر  طلبه انگیزه ای برای فراگیری دروس حوزوی نداشته باشد، موفق نخواهد شد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha