سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
اهدای مدال های علیرضا دبیر به موزه آستان قدس رضوی

حوزه/ هم‌زمان با ایام دهه ولایت و سالروز میلاد امام هادی(ع)، علیرضا دبیر؛ قهرمان المپیکی ایران ۱۳ مدال پر افتخار خود را به موزه آستان قدس رضوی اهدا کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد،  علیرضا دبیر، قهرمان کشتی المپیک و جهان و نایب رئیس کمیته ملی المپیک، با حضور در حرم مطهر رضوی دوازده مدال طلا از جمله مدال‌های المپیک، جهانی و آسیایی و یک مدال نقره را به موزه آستان قدس تقدیم کرد. این مراسم با حضور جمعی از مسئولان آستان قدس رضوی و خانواده این ورزشکار برگزار شد.

دبیر در این مراسم با بیان اینکه 20 سال است که افتخار خادمی بارگاه ملکوتی ثامن الحجج(ع) را دارد، گفت: از سال 1377 نشان پر افتخار خادمی حرم علی بن موسی الرضا(ع) را دریافت کردم و بسیار خوشحالم که در بهترین سال های زندگی ام خادم آقا شدم.

وی ابراز کرد: عنایات خداوند متعال و لطف امام رضا(ع) بود که من توانستم این مدال‌ها را کسب کنم و خرسندم که این مدال ها را به خانه اصلی خودشان اهدا کردم.

دبیر اضافه کرد: اگر نظر و لطف اهل بیت(ع) نبود، من نمیتوانستم این افتخارات را کسب کنم، تمام موفقیت هایم را مدیون الطاف و نظر حضرت رضا(ع) هستم. قبل از مسابقات همواره با خود می¬گفتم اگر مدالی کسب کردم آن را به آستان قدس رضوی اهدا می¬کنم. از این رو امروز تمام مدال‌هایم را تقدیم ایشان می کنم.

وی ادامه داد: دل کندن از این مدال‌ها برای هر ورزشکاری سخت است. به هر کدام که نظر می‌کنم سختی‌ها و مصائبی که در تک تک مسابقات متحمل شده‌ام برایم دوباره زنده می‌شود، ولی مطمئنم که  آن¬ها را به جای امنی سپردم و در نهایت دقت از آن ها حفاظت و نگهداری می شود.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آستان قدس رضوی نیز در این مراسم با بیان اینکه تولیت آستان قدس رضوی به نگهداری  و حفاظت مدال‌ها و افتخارات اهدایی از سوی ورزشکاران کشورمان بسیار توجه دارند، ابراز کرد: این میراثی که به دست ما می‌رسد، بسیار ارزشمند است و سعی میکنیم در نهایت دقت از آن¬ها حفاظت کنیم.

علیرضا اسماعیل‌زاده عنوان کرد: عشق و علاقه‌ای که ورزشکاران به مقام ولایت و ائمه اطهار(ع) نشان می‌دهند و در شروع مسابقات به آن متوسل می‌شوند، بسیار ستودنی است.

وی افزود: جا دارد از ورزشکارانی که بهترین مدال‌های خود را که ثمره سال‌ها تلاش و زحمت آنان است، به موزه آستان قدس رضوی اعطا می‌کنند، تشکر کنیم.

معاون توسعه مدیریت  و پشتیبانی آستان قدس رضوی یادآور شد: ورزشکاران کشورمان، پرچم فرهنگ ایرانی را که مزین به نام الله است، در تمام جهان به اهتزاز درمیآوردند و عزت و سربلندی را به کشورمان اعطا می¬کنند، این کار ارزشمند جای تقدیر و قدرشناسی دارد. آستان قدس رضوی تمام تلاش و سعی خود را دارد تا بهترین حافظ برای انتقال این افتخارات به نسل‌های آیده باشد.

براساس اعلام آستان قدس رضوی، علیرضا، دبیر در وزن های 58، 63 و 66 کیلوگرم کشتی آزاد سال‌ها برای کشورمان افتخارآفرینی کرد. وی دارنده مدال طلای بازی‌های المپیک 2000 سیدنی، طلای مسابقات قهرمانی جهان 1998، سه مدال نقره مسابقات قهرمانی جهان در سال‌های 1999، 2001 و 2002 و مدال نقره بازی‌های آسیایی 2002 بوسان است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha