جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
نشست غدیر

حوزه/ اولین نشست علمی تخصصی «غدیر منادی وحدت، در سایه‌ سار ولایت» با حضور اساتید حوزه و دانشگاه در شهرستان اسکو برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تبریز، محمد محمدزاده، فرماندار شهرستان اسکو و نائب رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان اسکو، عصر چهارشنبه در نشست علمی تخصصی «غدیر منادی وحدت، در سایه سار ولایت»، با تبریک دهه ولایت و امامت و تقدیر از برگزاری نشست علمی با اشاره به ضرورت نگاه علمی به موضوعاتی مثل غدیر، برگزاری نشست های تخصصی در این گونه موارد را مهم ارزیابی کرد و گفت: مسئله غدیر و تشریح ماهیت آن بویژه برای نسل جدید و تحصیل کرده بسیار مهم عنوان است.

وی با اشاره به اینکه مسئله امامت منحصربه موضوع خاصی نبوده و وجوه مختلفی بر آن متصور است، تصریح کرد: عالی ترین مسئله در باب تشکیل جامعه اسلامی و نظام اسلامی در دنیای مسلمین متجلی در غدیر است و زنده نگه داشتن غدیرف زنده نگه داشتن اسلام بوده و تبیین ماهیت غدیر، وحدت آفرین است.

محمدعلی قلی زاده، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اسکو نیز با بیان ضرورت تبیین واقعه غدیر در جامعه ابراز داشت: موضوع این نشست با عنوان غدیر و وحدت، نیاز امروز دنیای کنونی است، اندیشمندان نیز انحطاط جامعه مسلمین را عدم شناخت صحیح وصی پیامبر و امامت عنوان کرده اند.

وی افزود: وجه غالب زندگی در نظام اسلامی همدلی، وحدت و تعاون و همکاری است که امیر المومنین(ع) نمود بارز این وحدت و مصداق آن است.

قلی زاده ادامه داد: دکترین نظام جمهوری اسلامی ایران که بر پایه نظام شیعی استوار است، وحدت در سایه امامت است.

دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان اسکو عنوان کرد: نخستین نشست علمی تخصصی «غدیر منادی وحدت، در سایه‌سار ولایت» به همت  اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان  اسکو و دبیرخانه‌ شورای فرهنگ عمومی شهرستان و با همکاری اداره تبلیغات اسلامی و دانشگاه آزاد اسلامی اسکو و شهرداری اسکو در محل سالن اجتماعات این دانشگاه برگزار شد.

وی خاطرنشان کرد: رویکرد شورای فرهنگ عمومی شهرستان، طرح و بررسی مسائل فرهنگی شهرستان به صورت علمی و برپایه مطالعات فرهیختگان حوزه های مختلف است که برهمین اساس در این مراسم چهار نفر از اساتید حوزه و دانشگاه سخنرانی کردند.

گفتنی است، در این نشست تخصصی، حجت الاسلام مرادپور امام جمعه اسکو، حجت الاسلام همزبان مدیر مرکز تخصصی علامه امینی(ره)، حجت الاسلام نظری استاد حوزه و دانشگاه نیز به سخنرانی پرداختند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha