جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام والمسلمین خضری

حوزه/ کارشناس فرهنگی در جمع اساتید و بانوان طلبه گفت: غدیر و فلسفه آن مسئله حکومت اسلامی و رهبری خط ولایت است که باید در طول تاریخ تحقق یابد و مسلمانان موظفند آن را دنبال نموده و سرنوشت خود را به دست کسانی دهند که پاسدار راستین خط اصیل امامت و ولایت هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام سید مهدی خضری، در جمع طلاب مدرسه علمیه فاطمیه قزوین ضمن تبریک دهه امامت و ولایت، گفت: باید بدانیم غدیر و ماموریت غدیر برای این بود که حکومت اسلامی پیامبر اکرم(ص) ادامه یابد و راه آن حضرت در اداره امور جامعه و تربیت انسان ها دنبال شود و با اجرای احکام نورانی اسلام ودستورات قرآن مجید، دست متجاوزان، زورگویان و غارتگران از سر مردم کوتاه گردد.

وی افزود: خطبه پیامبراکرم (ص) در روز غدیر گویای این حقیقت است که واقعه غدیر نماد حکومت اسلامی و ادامه آن به رهبری امام معصوم و خط امامت بوده است..

امروز اصل غدیر در عینیت جامعه ماست

وی ادامه داد: با توجه به فرهنگ و ماهیت انقلاب اسلامی، امروز اصل غدیر در عینیت جامعه ماست و ما در زیر سایه غدیر زندگی می کنیم، بنابراین غدیر و فلسفه آن را با عمل خود باید پاس بداریم و دیگر نیازی به مراسم صرفاً ظاهری و تشریفات نیست، بلکه باید همه تلاش ها صرف تقویت پایه های نظام برخاسته از غدیر و پیاده کردن برنامه های آن گردد.

این کارشناس فرهنگی بیان داشت: خدا در روز عيد غدير نعمت خود را بر امت مسلمان به اتمام رساند و آئين اسلام به تكامل نهايى خود رسيد، زيرا بدون تعيين جانشينى براى پيامبر(ص) و بدون روشن شدن وضع آينده مسلمانان اين آئين به تكامل نهايى نمى‌رسد.

غدیر اقیانوسی عظیم و مواج است

وی بابیان این که نباید غدیر را برکه ای کوچک فرض کنیم، بلکه غدیر اقیانوسی عظیم و مواج است که همه باید از آن بهره مند شوند، تصریح کرد: غدیر بیانگر این نکته است که چه فردی صلاحیت و شایستگی حکومت اسلامی را دارد و این امر یکی از مهم ترین مسائل در جهان اسلام است.

حجت الاسلام خضری یادآور شد: غدیر از مسائل مهم جهان اسلام بوده، چرا که زمینه ساز تداوم رسالت، و تحقق بخش اهداف پیامبر(ص) در زمینه معنوی و اجتماعی بوده است .

برپایه این گزارش، در پایان این مراسم از طلاب سادات حوزه علمیه خواهران تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha