جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
عمامه گذاری

حوزه/ مدیرحوزه علمیه قزوین گفت: برای پاسخگویی به شبهات باید حوزویان در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی حضور مؤثری داشته باشند، زیرا اگر این شبهات در ذهن افراد باقی بماند، می‌تواند در باورهای آنها خلل ایجاد کند و در عمل‌شان منعکس شود.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی، امروز در مراسم عمامه گذاری طلاب مدرسه علمیه شهید مصطفی خمینی تاکستان، با اشاره به رسالت های امروز روحانیت، گفت: ‌برای پاسخگویی به شبهات باید حوزویان در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی حضور مؤثری داشته باشند، زیرا اگر این شبهات در ذهن افراد باقی بماند، می‌تواند در باورهای آنها خلل ایجاد کند و در عمل‌شان منعکس شود.

وی افزود: بیشتر شبهات و مسائل مطرح جامعه در دسته موضوعات اجتماعی تعریف می‌شود و باید با ورود به موضوع شناسی اجتماعی و شناخت ابعاد و کارکردهای اجتماعی در بحث موضوع شناسی پاسخ مناسبی برای این موضوعات بیابیم.

مدیر حوزه علمیه قزوین ادامه داد: آنچه امروز باید همه امت اسلامی از غدیر درس و عبرت بگیرند این است که باید حول محور ولایت عمل کنند، زیرا دشمن از ولایت به شدت هراسان است و همه سربلندی و عزت نظام مقدس جمهوری اسلامی از برکت ولایت و ولایت پذیری مردم و مسئولان در نظام است.

روحانیت نماد سربازی حضرت حجت(عج) است

 حجت الاسام والمسلمین عباسی در ادامه خطاب به طلاب جوان گفت: از همین ابتدا که این لباس مقدس را بر تن می کنید، آمادگی نوکری امام زمان(ع) را در خودتان فراهم کنید و پوشیدن این لباس را به منزله امضای قراردادی الهی با حضرت بقیه الله(عج) بدانید.

وی با اشاره به وجود انواع مختلف ارتباط در نظام هستی، افزود: بسیاری از فعالیت ها و کارهای ما در عالم بر اثر ارتباطات و تعهدات به وجود می آید که نشان دهنده نوعی قریحه خدادادی در وجود انسانهاست و قوام زندگی دنیا هم براساس این تعهدات و ارتباطات است.

مدیر حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: ارتباط با خدای متعال و اولیای الهی را یک ارتباط قلبی دانست و بیان داشت: انسان می تواند با خدای متعال و اولیای او ارتباط برقرار کند و این ارتباط لزوما به معنای دیدن با چشم سر نیست، بلکه ارتباط از طریق دل انسان است، چرا که بسیاری از افراد در زمان ائمه اطهار(ع)، آنان را مشاهده می کردند، اما تاثیر نمی پذیرفتند.

برپایه این گزارش، در پایان این مراسم طلاب بعد از قرائت سوگند نامه، توسط نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری و مدیر حوزه علمیه قزوین، معمم شدند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha