دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سید حسین مومنی

حوزه/ سخنران آستان مقدس کریمه اهل بیت(س) گفت: در یادواره شهدا باید ارزش‌های جنگ و جبهه تذکر داده شود، شهدا از نسل کنونی جامعه ایثارگری، فداکاری، اخلاص، تبعیت از ولایت فقیه و حرکت در راستای آرمان‌های انقلاب و اسلامی را درخواست می‌کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسین مومنی شب گذشته در سومین شب مراسم یادواره شهدای مشق عشق که با مشارکت آستان مقدس کریمه اهل بیت(س) در بوستان شهدای آذر برگزار شد، با اشاره به اینکه نعمت ولایت یکی از بزرگ‌ترین نعمت‌هاست، اظهار کرد: شهدای از نعمت ولایت استفاده حداکثری را کردند و به علت بهره‌مندی از این نعمت به وجه رب تبدیل شدند.

وی با تاکید بر اینکه شهدا زنده بوده و نزد پروردگار خود روزی دریافت می‌کنند، تصریح کرد: شهدا به بالاترین رتبه و درجه رسیدند و می‌توانند نزدیکان خود را شفاعت کنند.

این استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: هر چند برخی از افراد جوانی خود را برای دنیا هزینه می‌کنند اما برخی دیگر هم که در زمان انقلاب نبودند و بعد از جنگ به دنیا آمدند حاضر می‌شوند که در مسیر انقلاب و اسلام جان خود را فدا کنند؛ این افراد از عقل خود بیشترین استفاده را کرده‌اند.

وی با بیان اینکه بسیاری از افراد به شهدا غبطه می‌خورند، مطرح کرد: شهدای نوجوان به بالاترین درجه رسیدند چرا که نسبت به مادیات دنیایی توجهی نداشتند؛ بسیاری از شهدا خانواده داشتند اما در مسیر انقلاب و اسلام از خانواده خود نیز گذشتند.

حجت‌الاسلام والمسلمین مومنی یادآور شد: برخی از افراد به علت اینکه اندیشه و فکر کوتاهی دارند شهدای مدافع حرم را به سخره می‌گیرند همانطور که حضرت موسی بن جعفر علیه‌السلام فرمودند «آرزوی طولانی، سخن زیاد و اندیشه کم و شهوت‌رانی نور عقل را از بین می‌برد».

سخنران آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها با اشاره به اینکه شهید محسن حججی انقلاب بزرگی را به وجود آورده است، عنوان کرد: شهدای مدافع حرم کمترین دلبستگی به دنیا را داشته و بدون هیچ وابستگی دنیایی به سمت آخرت و سعادت خود حرکت کردند.

وی با تاکید بر اینکه مراسمات یادواره شهدا باید خروجی داشته باشد، گفت: در یادواره شهدا باید ارزش‌های جنگ و جبهه تذکر داده شود، شهدای از نسل کنونی ایثارگری، فداکاری، ایمان، تقوا، اخلاص تبعیت از ولایت فقیه و حرکت در راستای آرمان‌های انقلاب و اسلامی را درخواست می‌کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین مومنی ادامه داد: بر اساس فرمایشات امام خمینی(ره) باید پشتیبان ولایت فقیه باشیم و اکنون رهبر انقلاب اسلامی فتنه را خط قرمز می‌دانند به همین علت هر فردی که خلاف امر ولایت فقیه عمل کند ضدولایت فقیه است؛ باید بر دهن فردی که در مجلس شورای اسلامی ولایت فقیه را زیر سوال می‌برد مشت محکمی زده شود چرا که اگر فردی امام خمینی(ره) و فرمایشات او را قبول ندارد ما هیچ بحثی با او نداریم.

وی با بیان اینکه فردی که حامی فتنه است در مسیر ولایت فقیه حرکت نمی‌کند، اظهار کرد: برخی از افراد از عناصر موثر در فتنه به صورت رسمی دفاع می‌کنند که این افراد در خط و مسیر امام خمینی(ره) و رهبری نیستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین مومنی خاطرنشان کرد: افرادی که می‌گویند شهدا مرده‌اند از هر مرده‌ای مرده‌ترند چرا که شهدا زنده هستند و نزد پروردگار خود روزی دریافت می‌کنند؛ برخی از افراد ادبیات طلبکارانه نسبت به نظام و مردم دارند در حالی که هر فردی وظیفه دارد به نظام اسلامی خدمت کند.

وی با اشاره به اینکه نباید انتظاری نسبت به فردی که از خیانت‌کاران نظام اسلامی تجلیل می‌کند، داشته باشیم، گفت: باید از شهدا به عنوان اسوه‌های جامعه اسلامی الگوبرداری کنیم تا بتوانیم مشکلات جامعه را رفع کرده و به موفقیت و سعادت برسیم.

انتهای پیام// ۱۵/ ۳۱۳

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha