دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تصاویر/ دومین همایش فعالان فضای مجازی حوزه علمیه خواهران

حوزه/ مدیر مرکز فناوری اطلاعات حوزه علمیه خواهران گفت: بیش از ۷۵۰ اثر در بخش‌های گوناگون به دبیرخانه همایش رسیده است که مهم‌ترین اثر این همایش نیز ایجاد رابطه و شبکه‌سازی بین فعالان فضای مجازی در بین خواهران طلبه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، علی طائی زاده امرو در دومین همایش فعالان فضای مجازی که در سالن همایش‌های مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران در قم برگزار شد با اشاره به اهداف حوزه علمیه خواهران از برگزاری این همایش گفت: اعلام ضع موجود و ایجاد بسترهای لازم برای رسیدن به اهداف از مهمترین اهداف این همایش است.
وی افزود: از جمله مسایلی که در سال گذشته به آن دست پیدا کردیم بحث بسترسازی بومی برای تبلیغات در فضای مجازی همچنین اجماع سازی و همگرایی بود؛ سال 89 نزدیک به 700 نفر در سامانه کوثر وبلاگ نویس حضور داشتند و امروز به بیش از 8 هزار نفر رسیده است که نشان دهنده جهشی فوق العاده است.
وی بابیان ویژگی‌های دومین همایش فعالان فضای مجازی گفت: بیش از 750 اثر در بخش‌های گوناگون به دبیرخانه همایش رسیده است که مهم‌ترین اثر این همایش نیز ایجاد رابطه و شبکه‌سازی بین فعالان فضای مجازی در بین خواهران طلبه است.
مدیر مرکز فناوری اطلاعات حوزه علمیه خواهران یادآورشد: اثرگذاری خواهران مبلغ دارای فکرهای خوب و نو در فضای مجازی در این فضای مسموم از مهمترین اهداف ما است.
وی از حضور 100هزار طلبه خواهر در کشور خبرداد و گفت: با شبکه‌سازی و حضور جمعی می‌توانند تأثیر بسزایی در این فضا داشته باشند چراکه حضور تشکلی می‌تواند همراه با احیای سنت‌های اسلامی باشد.
طائی زاده خاطرنشان کرد: اگر حضور خواهران در شبکه‌های مجازی الگو گرفته از شبکه‌سازی‌های غربی باشد می‌تواند موجبات برخی آسیب‌های فرهنگی باشد که باید از این خطر پرهیز کرد.
رئیس فناوری اطلاعات حوزه‌های علمیه خواهران گفت:فعالیت درزمینهٔ تبلیغ سبک زندگی اسلامی و تهدیدهای بنیان‌های خانواده نیز باید در زمره فعالیت‌های خواهران طلبه ایجاد شود که از یک شبکه اجتماعی آغاز می‌شود اما می‌تواند به‌صورت حضوری نیز در آینده کاربردی شود.
وی با انتقاد از عدم وجود پیام‌رسان‌های داخلی تصریح کرد: سامانه کوثر نت پیشتاز شبکه‌های اجتماعی در کشور است که بیشترین امکانات را درزمینهٔ خدمات اینترنتی در کشور شامل می‌شود که می‌تواند الگویی برای سایر پیام‌رسان‌های بومی داشته باشد.
طائی زاده با تأکید بر برخی ویژگی‌های سامانه کوثر ادامه داد: یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این سامانه ایجاد حلقه‌های دوستی بر اساس و اشتراکات علمی ، پژوهشی و جغرافیایی است که در سایر نرم‌افزارها و شبکه‌های اجتماعی مشاهده نمی‌شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha