چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
اقتصاد مقاومتی تولید، اشتغال

حوزه/ عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور قم ، نسخه و راهکار اشتغالزایی برای فارغ التحصیلان دانشگاهی را تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه دانست.

دکتر عليرضا آقايوسفي در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با تاکید بر این که لازمه اشتغالزایی برای فارغ التحصیلان، تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه است، اظهار داشت: در راستای تحقق بخشیدن به برنامه های اقتصاد مقاومتی باید یک ارتباط عمیقی میان نخبگان دانشگاهی و مراکز تولیدی و صنعتی کشور برقرار شود تا با تکیه بر توان داخلی بتوان به حل مشکلات اقتصادی همت گماشت.

وی همچنین افزود: از سویی می بایست به افزایش بودجه های پژوهشی به خصوص در عرصه های مرتبط با اقتصاد دانش بنیان، توجه ویژه ای داشت تا با حمایت لازم از تحقیقات و پژوهش های دانشگاهی گام های استوارتری در جهت حل معضل بیکاری در کشور برداشت.

این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: نکته حایز اهمیت دیگر ناظر به لزوم دميدن روح اميد و نشاط در بین نسل جوان کشور به خصوص دانشجویان است، چه آن که یکی از اهداف شوم دشمن، همانا پمپاژ روح نااُمیدی و افسردگی در بین جوانان است.

وی یادآور شد: به هر صورت یکی از پایه های اصلی رشد و توسعه هر کشوری ناظر به استفاده بهینه و حداکثری در توان نیروی انسانی آن به خصوص جوانان تحصیل کرده است که خوشبختانه کشور ما از این حیث یک کشور بسیار غنی در جهان به شمار می رود، منتهای مراتب، ما باید از این ظرفیت عظیم به خوبی استفاده کنیم تا شاهد رشد و شکوفایی هر چه بیشتر در عرصه اقتصاد و کاستن از بار مشکلات در این بخش باشیم.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha