یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
نمایشگاه کتاب یعقوبی

حوزه/نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی گفت: عرضه کتب اسلامی ارزشمند ترجمه شده از زبان عربی به فارسی در دهمین نمایشگاه کتاب استان، فرصتی برای دریافت معارف دین مبین و کسب آگاهی بیشتر در این زمینه بوده که قابل تقدیر است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی پیش از ظهر امروز در جریان بازدید از دهمین نمایشگاه استان در مصلای امام خمینی (ره) بجنورد در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: عرضه کتب اسلامی ارزشمند ترجمه شده در نمایشگاه کتاب قابل تقدیر است.

وی افزود: عرضه کتب اسلامی ارزشمند ترجمه شده از زبان عربی به فارسی در دهمین نمایشگاه کتاب استان، فرصتی برای دریافت معارف دین مبین و کسب آگاهی بیشتر در این زمینه است.

امام‌جمعه بجنورد همچنین ارائه آثار قرآنی در دهمین نمایشگاه کتاب خراسان شمالی را قابل تقدیر دانست و گفت: قرآن باید در تمامی شئونات و زندگی مردم وارد شود و در رفتار، گفتار و عملکردها جاری و ساری شود.

وی این نمایشگاه را به منزله بوستانی از گل و پارکی متنوع دانست که هر یک از مخاطبان، گلی را به سلیقه خود انتخاب می‌کنند، افزود: یکی از گل‌های معطر نمایشگاه‌های کتاب، آثار قرآنی این نمایشگاه است.

رئیس شورای حوزه علمیه خراسان شمالی تصریح کرد: تفسیر و ترجمه قرآن به زبان‌های گوناگون از اهمیت خاصی برخوردار است که نمونه این تفاسیر، در دهمین نمایشگاه کتاب بجنورد به فراوانی مشاهده می‌شود.

وی یکی از اثرات مهم تفسیر کتاب به زبان مادری را درک آسان و لذت فهم آن ذکر کرد و گفت: برای نمونه کتاب‌های تفسیر قرآن به زبان کردی در نمایشگاه کتاب مشاهده شد که برای درک مفاهیم، قرآن باید به زبان‌های مختلف ترجمه شود و این مهم یک نیاز است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین یعقوبی با اشاره به این که فرهنگ قرآن بسیار غنی است، اظهار داشت: خوشبختانه در سال‌های اخیر کتاب‌های زیادی ترجمه و تفسیر شده و برای نمونه آثاری مانند «البرهان» که تفسیر روایی است در چند جلد به فارسی ترجمه شده است.

وی بر مطالعه کتاب‌های عربی که به فارسی ترجمه شده، تأکید کرد و افزود: اگر فرهنگ قرآنی در جامعه نهادینه شود، آسیب‌های اجتماعی کمتر می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی با اشاره به انتخاب مصلی امام خمینی(ره) به عنوان نمایشگاه کتاب، گفت: معبد به محل نمایشگاه کتاب تبدیل شده و مردم در محل عبادت حضور یافته و احساس معنویت می‌کنند.

وی معنویت مصلی را در حضور بیشتر مردم اثرگذار دانست و افزود: مردم با توجه به مکان می‌توانند کتاب‌های مناسب‌تری برای خرید انتخاب کنند که این امر در فلاح فرهنگی استانمان مؤثر واقع می‌شود.

امام‌جمعه بجنورد با بیان اینکه ذکر و دعا انسان را از غفلت بیدار می‌کند و تفکر و مطالعه کردن انسان را از جهالت نجات می‌دهد، خاطرنشان کرد: فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی باید در جامعه نهادینه شود و خانواده‌ها باید همان‌گونه که به تغذیه جسم فرزندان خود بها می‌دهند به تغذیه روح و فکر آن‌ها که همان مطالعه و کتاب‌خوانی است، هم بیندیشند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha