جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام علی خادمی

حوزه/ مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: تمام علمای شیعه و اهل سنت بدانند که نظام جمهوری اسلامی ایران به دنبال شیعه کردن اهل سنت نیست.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام علی خادمی پیش از ظهر امروز در همایش بزرگ پیشگامان وحدت در جمع علمای شیعه و اهل سنت اظهار داشت: وحدت مسئله اعتقادی و بنیادی نظام اسلامی است و علمای شیعه و اهل سنت بدانند که نظام جمهوری اسلامی ایران به دنبال شیعه کردن اهل سنت نیست.

وی افزود: اگر امام راحل و رهبر انقلاب به مسئله وحدت تأکید دارند، این یک مسئله تاکتیکی نیست بلکه یک اعتقاد و شعار واقعی است تا مسلمانان از فتنه‌های دشمنان در امان باشند.

حجت‌الاسلام خادمی با اشاره به اهمیت وحدت از گذشته تاکنون گفت: پیامبر اکرم (ص) فرمودند جماعت و اجتماع رحمت است و اختلاف عذاب است، بنابراین وحدت امت اسلامی از ضروریات است.

وی با بیان اینکه نظام اسلامی به دنبال شیعه کردن اهل سنت نیست، تصریح کرد:  فلسطینی‌ها که شیعه نیستند ولی قریب به ۶۰ سال است که این عزیزان ما آواره هستند، همان اسرائیلی که امام راحل فرمودند اگر مسلمانان یک سطل آب بریزند اسرائیل را سیل خواهد برد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی اظهار داشت: اگر امروز بحث وحدت شیعه و سنی مطرح می‌شود به دلیل این است که مسلمانان جهان از عزت سربلندی برخوردار باشند و آواره نباشند.

وی با بیان اینکه حضرت محمد (ص) پیام‌آور رحمت و عدالت و دوستی برای بشر است و قرآن، بهترین سند برای بیان عظمت پیامبر اکرم (ص) است، گفت: وحدت به عنوان بزرگ‌ترین نیاز امروز جهان اسلام به شمار آمده و اتحاد و انسجام مسلمانان راه نفوذ دشمنان را می‌بندد.

حجت‌الاسلام خادمی با بیان اینکه وحدت ملی تضمین کننده امنیت و خنثی کننده توطئه‌های دشمنان است، افزود: امروز وحدت میان مذاهب اسلامی یک اصل ملی و نقشه راه است که باید همه مسلمانان جهان بر مبنای آن حرکت کنند.

وی تصریح کرد: دشمنان اسلام در همه دوران‌ها بخصوص در سال‌های اخیر تلاش کرده‌اند تا با ایجاد تفرقه در امت اسلامی به اهداف شوم خود برسند اما مسلمانان جهان باید با وحدت و برادری، دسیسه‌های دشمنان را خنثی کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با بیان اینکه قرآن کریم و پیامبر گرامی اسلام (ص) همواره بر اتحاد بین مسلمانان تاکید دارد، اظهار داشت: وحدت و همبستگی امت اسلامی سعادت و پیروزی را برای مسلمانان و شکست و خواری را برای دشمنان اسلام به ارمغان می‌آورد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha