جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سید صمصام الدین قوامی

حوزه/ برای ایجاد وحدت لازم است باب گفت و گو با علمای سایر ادیان و مذاهب را باز و در جریان دید و بازدیدها بر مشترکات یکدیگر تأکید شود.

حجت الاسلام والمسلمین قوامی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، با تبریک آغاز هفته وحدت و میلاد پیامبر گرامی اسلام و امام صادق(ع) گفت: در شرایطی قرار داریم که امت اسلامی نیاز بیشتر به وحدت و هم فکری دارد، به همین دلیل لازم است برای ایجاد وحدت به دنبال تحقق اصول وحدت باشیم که اولین نکته آن، تاکید بر مشترکات مانند اصول دین، مقدسات،‌پبامبر و قرآنی واحد است.

امام جمعه پردیسان اظهار داشت: معتقدیم که بین مذاهب مشترکات زیاد و بلکه اختلافات کمتری است و اگر بر مشترکات خود تکیه کنیم و توسعه دهیم، قطعا نتایج بهتری خواهیم گرفت.

وی افزود: مهم شناسایی دشمن مشترک استکبار و نظام سلطه است. اگر مذاهب دورهم بشینند، متوجه این مسئله خواهند شد که مسلمانان دارای دشمن مشترک، یعنی اسرائیل و فرقه های دست ساخته، مانند وهابیت که خود این معاندین برای از بین بردن  مسلمانان دارای نقشه واحد می باشند، هستند؛ مسلما بهتر می توانند با هم فکری به ید واحده برسند.

حجت الاسلام والمسلمین  قوامی عنوان کرد: نکته دیگر در ایجاد وحدت احترام به مقدسات سایر مذاهب است. باید از مقدسات مواظبت کرد، توهین و فحش و ناسزا نگفت، متأسفانه کارهای که گروهای مانند تشیع لندنی می کنند و یا مراسم های مانند عید الزهراء می گیرند همه برخلاف وحدت اسلامی است. برای تدوام وحدت نباید به مقدسات یکدیگر توهین کرد و وارد مرز اهانت شد.

امام جمعه پردیسان اظهار داشت: بهر حال هر کس مقدساتی و اعتقاداتی دارد،لازم است بر مشترکات توسعه و ورود به مقدسات دوری کرد تا وحدت برقرار شود.

وی افزود: مسئله بعدی در ایجاد وحدت گفتمان سازی و فرهنگ سازی است؛ باب گفت و گوی بین الادیانی را باز وتوسعه دهیم و علمای لبنان از حوزه علمیه قم و نجف بازدید کنند و همین مسئله درلبنان و عراق صورت گیرد و  مراودات فکری و علمی بین فرهیتخگان حوزه علمیه نجف و قم بیشتر شود، علمای سایر ادیان باهم رفت و آمد داشته باشند؛ درباره موضوعات اختلافی که کمتر است صحبت کنند، مشکلات را شناسایی نمایند و از بین ببرند و نگذارند دنیا و مردم مسلمان بیش از این دچار خسارت شوند.

حجت الاسلام والمسلمین  قوامی عنوان کرد: کار بعدی شناسایی فرقه هایی است که به وحدت ضرر می زنند، مانند تشیع انگلیسی و مراسم های عیدالزهراء؛ اگر نوع  فعالیت این نوع گروها برای همه مشخص شود که هدف این ها جزء تخریب به مسئله وحدت نیست، قطعا مردم فریب این جماعت را که از سوی عوامل بیگانه مانند انگلیس و اسرائیل تأمین فکری می شوند، نخواهند خورد و در دام آنها گرفتارنمی شود.

40/313

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha