شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حضور جهادی وعاظ و مبلغین انقلابی در مناطق زلزله زده کرمان

حوزه/ معاون سازمان بسیج رسانه کشور گفت: با‎توجه به دستور مقام معظم رهبری نسبت به آتش به اختیار، بر روحانیت لازم است که با توجه به پرچمداری انقلاب، در خدمت رسانی به مردم پیشقدم باشند و در تمامی عرصه‎ها بصورت جهادی حضور فعال داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از کرمان، حجت الاسلام زکریا نیکویی ماهانی، مسوول گروه جهادی وعاظ و مبلیغن انقلابی که با وقوع زلزله در منطقه راور، برای کمک به زلزله زدگان در این منطقه حضور یافتهاند، گفت: برای دلگرمی و رفع مشکلات مردم نیاز است روحانیون در این منطقه حضور پیدا کنند.

معاون سازمان بسیج رسانه کشور در رابطه با نقش روحانیت در حوادث این چنینی، گفت: باتوجه به دستور مقام معظم رهبری نسبت به آتش به اختیار، بر روحانیت لازم است که با توجه به پرچمداری انقلاب، در خدمت رسانی به مردم پیشقدم باشند و در تمامی عرصهها بصورت جهادی حضور فعال داشته باشند.

وی اظهار کرد: دشمن تمام توان خود را به کار بسته است تا روحانیت را در انظار عمومی تضعیف کند، اما با حضور روحانیون در چنین عرصههایی دشمن نا امید میشود.

حجت الاسلام نیکویی در رابطه با گروه جهادی وعاظ و مبلغین انقلابی، بیان داشت: این گروه جهادی متشکل از هفت گروه هفت نفره است که شامل پزشک، روانپزشک، روانشناس و افراد متخصص فنی همچون برقکار، لوله کش، تاسیسات میباشد که در راس هر گروه یک نفر روحانی قرار دارد.

وی در رابطه با تشکیل این گروه افزود: گروه جهادی وعاظ و مبلغین انقلابی از سال پیش تاسیس شد و از روحانیون عرصه تبلیغی و طلابی که دارای روحیه انقلابی هستند، بهره میبرد و انگیزه تشکیل آن کمک به انقلاب اسلامی و مردم شریف ایران است.

حجت الاسلام نیکویی ضمن تشکر از تلاش مسوولین استان کرمان در خدمات رسانی به زلزله زدگان، اظهار داشت: با وجود همه تلاشها، ضعف ها و نگرانیهایی وجود دارد که میطلبد مردم عزیز ایران در خدمات رسانی به مناطق زلزله زده به مسوولین کمک کنند.

وی در رابطه با نگرانیهای موجود در مناطق زلزله زده، گفت: تخریب قناتها بر اثر زلزله، عدم توزیع عادلانه‎ی اقلام مورد نیاز، عدم آنتن دهی و قطعی خطوط ارتباطی، روشنایی برخی معابر و گاز رسانی از جمله مهمترن مشکلات و نگرانی های این منطقه میباشند.

معاون سازمان بسیج رسانه کشور در رابطه با عملکرد این گروه در مناطق زلزله زده، افزود: تا به حال از تمامی روستاهای زلزله زده بازدید و کمک های بهداشتی، غذایی و دارویی شده است. 4۰۰عدد هیتر برقی نیز که از طرف مردم تهران هدیه شده بود، در میان زلزله زدگان توزیع شد.

حجت الاسلام نیکویی همچنین در رابطه با کمکهای معنوی روحانیون، بیان داشت: روحانیون اعزامی علاوه بر مدیریت گروهها و سعی بر کمک رسانی صحیح، وظیفه اقامه نماز، مشاوره، آموزش احکام و پخش کتاب میان مردم مناطق زلزله زده را بر عهده داشتند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha