شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
آیت الله اعرافی

حوزه/ عضو شورای عالی حوزه های علمیه گفت: استعدادهای برتر، افرادی شناسایی شده اند که تعداد آنها ۵۰۰ نفر می باشد و نباید به این اندازه بسنده کرد، این مسئله باید در اولویت برنامه های مدیران استانی قرار گیرد.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری «حوزه»، آیت الله علیرضا  اعرافی پیش از ظهر امروز در اجلاسیه شورای هماهنگی نهادهای عالی حوزوی با مدیران حوزه های علمیه استانی و معاونان و مدیران ستادی که در مرکز مدیریت حوزه برگزار شد، گفت: بالاترین خدمت  به جامعه، رساندن آن به خیر و سعادت است، بنابراین توجه به این مسئله امری ضروری است.

مدیر حوزه های علمیه  با اشاره به برنامه و طرح های انجام شده از سوی مسئولین حوزه افزود: در سال  جدید به  13 استان برای نظارت بیشتر برنامه و طرح ها سفر کرده ام  و در آن جلسات، مصوباتی ابلاغ شده و انتظار است طبق زمان بندی به آن مصوبات جامعه عمل پوشانده شود.

وی  عنوان کرد: درمیان طرح های مختلف، یکی از برنامه، طرح 5 ساله  است، این طرح دارای الزاماتی است و لازم است مدیران د راین زمینه برای اجرای آن همکاری داشته باشند.

امام جمعه قم افزود: به تدریج بعضی از اختیارات مانند برگزاری امتحان شفاهی به مراکز و مدیریت استانها واگذار شده و انتظار این است کیفیت کار پایین نیاید و مراقبت و نظارتها بیشتر شود تا شاهد از بین رفتن نگرانی ها  باشیم.

آیت الله اعرافی با اشاره به تامین پشتوانه و منابع وقف برای حوزه های علمیه گفت: تاکید برمنابع وقف موضوع دیگری است  که باید اجرایی کرد؛ در شهرها منابع پایداری وجود دارد، ولی باید شناسایی شوند تا بتوان از این ظرفیت وقف بهره برد.

امام جمعه قم افزود: موضوع بعدی برگزاری درس های خارج و ارزیابی است؛ باید مراقبت کرد تا درس های خارج در مسائل مختلف به درستی برگزار شود.

عضو شورای عالی  حوزه اظهار داشت: مسئله بعدی هدایت تحصیلی است. باید از این مسئله مراقبت کرد و افرادی که در  ابتدای ورود به درس خارج می باشند، از آنها مراقبت و پشتیبانی شود تا شاهد آثار خوبی در بحث تحول علمی در حوزه باشیم.

آیت الله اعرافی گفت:  از رسالت های مدیران استانی این است  در استانهایی که درس خارج برگزار نمی شود، پی گیری کنند و اساتید  را برای برگزاری شناسایی  نمایند تا شاهد برگزاری درس خارج  در استانها باشیم.

مدیر حوزه های علمیه عنوان کرد: مسئله بعدی بحث رشته ها است؛ رشته ای که مورد نیاز است،  از سوی مدیران استانی پی گیری و اجرا شود. انتظار این است این گروهای علمی براساس ساختار تعیین شده، اجرا شود.

عضو شورای عالی حوزه اظهار داشت: طرح بعدی مقوله مهارتی کاربردی، استعدادهای برتر و توجه به تعلیم و تربیت و تهذیب است. در بحث استعدادهای برتر، افرادی شناسایی شده اند و تعداد آنها 500 نفر می باشد و نباید به این انداز بسنده کرد، این مسئله باید در اولویت  برنامه های مدیران استانی  قرار گیرد.

40/313

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha