سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
محمد حسنی

حوزه/ رئیس مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی گفت: راه مبارزه با سِحر مدرن که سینما باشد، این نیست که ما هم هالیوود درست کنیم . بلکه این سحر، باطل السحرش آگاهی است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» محمد حسنی در آیین رونمایی از«کتاب های انجمن سواد رسانه طلاب» که به همت مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسامی حوزه علمیه قم در حاشیه سومین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: دوره ای هالیوود فیلم هایی می‌ساخت که اسلام را عرب معرفی می کرد و حتی در بعد از انقاب اسلامی هم که می خواست اسلام را نشان دهد، عرب ها را نشان می‌داد و عرب ها را با نگاه شرق شناسانه معرفی می کرد. همچنین وقتی که می خواست آفریقای جنوبی را نشان دهد، به مکان های چرک و کوچه های باریک را نشان می داد. حتی تا مدتی با این که می دانستند انقلاب اسلامی صورت گرفته و فهمیده بودند که با نگاه بسیط نمی توانند نگاه کنند، سعی می کردند که خود را به تغافل بزنند اما نتوانستند. در دوره بعد بین اسلام اعراب و اسلام ایرانی را تفکیک کردند.

وی گفت: در دوره بعد اتفاق جدیدی افتاد و آنها تروریست خوب و بد و اسلام و اعراب خوب و بد را مطرح کردند. در گذشته جمهوری اسلامی در فیلم های هالیوود بد بود، اما امروزه به جمهوری اسلامی خوب و بد تبدیل شده است.

رئیس مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی بر لزوم آگاه سازی فرزندان اشاره و تصریح کرد: اگر بچه ها تحلیل های متنی و فرامتنی را تحلیل کنند می توانندبه معلمانی تبدیل شوند که در دستگاه ها، مساجد و مدارس وارد شده و بچه ها را مجهز کنند که در این صورت غرب نمی تواند آنها را منحرف کند.

وی راه مبارزه با سحر سینما را آگاهی دانست و خاطرنشان کرد: راه مبارزه با سحر مدرن که سینما باشد، این نیست که ما هم هالیوود درست کنیم بلکه این سحر، باطل السحرش آگاهی است. نباید متوقف شد بلکه باید روز به روز به گذشته خود بازنگری کنید و در حلقه خود گم نشوید

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha