شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام و المسلمین خوشخو

حوزه/ نمایندگان دفتر حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی به منظور بحث و تبادل نظر درباره پیش‌نشست همایش بین‌المللی نقش شیعه در پیدایش و گسترش علوم اسلامی در عراق، با رايزن فرهنگي ايران در بغداد ديدار كردند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام و المسلمین خوشخو، معاون ارتباطات و بین‌الملل کنگره جهانی نقش شیعه در پیدایش و گسترش علوم اسلامی دفتر حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی، با حجت‌الاسلام غلامرضا اباذري، رایزن فرهنگی کشورمان در بغداد دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار که حجت‌الاسلام نخعی نیز حضور داشت، خوشخو در سخناني، هدف از این دیدار و سفر به کشور عراق را بررسی موقعیت زمانی و مکانی و همچنین، شرایط اجتماعی برای برگزاری همایش یک روزه نقش شیعه در پیدایش و گسترش علوم اسلامی دانست.

حجت‌الاسلام اباذری به اهمیت نقش علماء در ترویج شیعه و روشنگری آنها در افکار مردم اشاره کرد و گفت: در شرایط کنونی پس از پیروزی مردم عراق بر گروهک تروریستی داعش و نجات این کشور لازم است هماهنگی‌های بیشتر جهت توسعه در زمینه‌های فرهنگی و علمی برای مردم کشور عراق صورت گیرد.

رايزن فرهنگي كشورمان در بغداد افزود: برگزاری این‌گونه نشست‌ها و همایش‌هاي تخصصي در باره نقش شیعه در پیدایش و گسترش علوم اسلامی با حضور نخبگان و روحانیون دو کشور حتی دیگر کشورهای اسلامی تأثیر بالایی دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha