چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
تصاویر/ دیدار مدیران هسته های گزینش ادارات استان قم با آیت الله اعرافی

حوزه/ عضو شورای عالی حوزه های علمیه گفت: راه اندازی سفیران کار خوب و دارای آثار و برکات مفیدی بوده است؛ نهالی کاشته شده و به درخت تنومند در آمده و باید از این تجربه، نهایت بهره برداری انجام شود و برای ادامه، تلاش های بیشتری صورت گیرد.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری«حوزه»،آیت الله علیرضا اعرافی پیش از ظهر امروز در اولین اجلاسیه مدیران و معاونان آموزش مدارس علمیه سفیران هدایت که در مجتمع  نرجس خاتون جمکران برگزار شد گفت: لازم است از همه کسانی که در راه اندازی سفیران هدایت تلاش کرده اند، تشکر و قدردانی کنیم .

مدیر حوزه های علمیه عنوان کرد: راه اندازی سفیران کار خوب و دارای آثار و برکات مفیدی بوده است؛ نهالی کاشته شده و به درخت تنومند در آمده و باید از این تجربه، نهایت بهره برداری انجام شود و برای ادامه، تلاش های بیشتری صورت گیرد و  فعالیت های جدی تری برای رشد و تحکیم مبانی انجام شود.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه افزود: هر کاری که می خواهد صورت گیرد، شرایطی دارد، اولین عامل موفقیت، شناخت محیط کار و رفتارها است. محیط شناسی و شناخت عوامل،امر مهمی است. حوزه از جمله نهادهایی است که با جامعه در ارتباط است و به همین دلیل، باید این ارتباط را قوی تر کرد و گسترش داد؛ وقتی سخن از حوزه انقلابی است؛ یعنی با جامعه در ارتباط است و به عوامل محیطی، ارتباط  و شناخت دارد.

آیت الله اعرافی گفت: در تاریخ حوزه، علمای زمان شناس بودند و براساس زمان شناسی حرکت می کردند، کارهای بزرگی انجام می دادند. این یکی از عوامل موفقیت بزرگان بوده است؛ بنابراین  باید در تحلیل حوزه های علمیه، نقاط قوت و ضعف را بشناسیم.

امام جمعه قم افرود: حوزه بیدار و پیش رو، حوزه ای نقش آفرین، زمان فهم و قائم به امر است. شخصیت هایی،‌مانند علامه حلی و خواجه نصیر طوسی،‌علامه حلی، وحید بهبهانی در تاریخ حوزه های علمیه زیاد است. این برزرگان، زمان خود را به خوبی شناختند و در عرصه های مختلف سیاسی  وعلمی کارهای بزرگی انجام دادند. در زمان ما امام راحل نمونه ای از آن شخصیت های بزرگ حوزه هستند.

خاطرنشان می شود: در ادامه برنامه از زحمات چندین ساله حجت الاسلام والمسلمین نبوی در راه اندازی و اداره سفیران هدایت، از سوی آیت الله اعرافی، مدیر حوزه های علمیه تقدیر و تجلیل شد.

۴۰/۳۱۳

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha