دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
نفتکش سانچی

حوزه/ عضو شورای حوزه علمیه خراسان شمالی و اما جمعه شیروان امروز با خانواده یکی از جانباختگان کشتی سانچی دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین حسین کوثری پیش از ظهر امروز در دیدار با خانواده سرمهندس فرید محبی که یکی از کارکنان کشتی نفت‌کش سانچی و از اهالی شیروان بود، با تسلیت این حادثه و درگذشت فرزند این خانواده اظهار داشت: حادثه تلخ و تأسف‌بار درگذشت دریانوردان دریادل جمهوری اسلامی ایران قلوب آحاد ملت شریف ایران اسلامی را جریحه‌دار کرد.

وی افزود: از دست دادن جمعی از نیروهای توانمند کشورمان که در مسیر مأموریت خود در این سانحه جان‌گداز جان به جان‌آفرین تسلیم کردند، ضایعه‌ای عظیم و جبران‌ناپذیر است.

عضو شورای حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: این افراد با ازجان‌گذشتگی زیاد٬ مسیر طولانی و زمان‌بر مسافرت‌های دریایی را به جان می‌خرند تا چرخ تولید و اقتصاد کشور از کار نیفتد.

وی با بیان اینکه همه افرادی که در راه خدا و نظام اسلامی مجاهدانه تلاش می‌کنند از جایگاه ویژه‌ای در نزد خداوند متعال برخوردارند، اظهار داشت: دریانوردان غیور این نفت‌کش به خوبی این را نشان دادند که خدمت خالصانه به نظام اسلامی باعث رشد و اعتلای شخصیت انسان‌ها می‌شود.

حجت‌الاسلام کوثری ادامه داد: این افراد٬ فرزندانی سخت‌کوش و گمنام هستند که در راه تأمین منافع  ایران عزیز و حضور سربلند در عرصه مبادلات جهانی، سختی‌های بسیاری را در تمامی سال‌های گذشته و در طول خدمت فداکارانه خود به جان خریدند و اینک، در میان شعله‌های آتش، جاودانه شدند.

وی با تسلیت این حادثه به خانواده سرمهندس فرید محبی گفت: یکی از این عزیزان٬ فرید محبی دوین اهل شیروان بود که این مصیبت عظیم و دردناک را به خانواده ایشان و مردم شهیدپرور شیروان تسلیت و تعزیت گفته و برای ایشان علو درجات و برای عزیزانشان صبر و اجر مسئلت می‌کنم.

شنبه‌شب هفته گذشته به وقت چین یک کشتی فله‌بر در استان جه جیانگ چین حاوی 64 هزار تن غله که از آمریکا بارگیری شده بود در بین راه به یک کشتی نفتکش با نام سانچی با مالکیت شرکت برایت از جمهوری اسلامی ایران برخورد کرد و 32 خدمه این کشتی جان باختند.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha